بلاگ

وب اپلیکیشن چیست؟ کاربر اپلیکیشن سایت

کاربرد اپلیکیشن مکمل برای سایت

وب اپلیکیشن چیست شاید قصد طراحی وب اپلیکیشن را داشته باشید و سوال های زیادی در ذهن شما ایجاد میشود که در این مقاله به آنان پرداختیم اگر بخواهیم به صورت ساده به این پرسش پاسخ بدهیم . وب اپلیکیشن یک برنامه کامپیوتری که از  تکنولوژی وب و توانایی مرورگرها برای انجام وظایف خود استفاده میکند . در واقع این برنامه کاربردی در سرور راه دور ذخیره شده و در بستر اینترنت

به وسیله مرورگرها قابلیت اجرا و ارائه خدمات به استفاده کنندگان را دارد .

اکنون بیشتر وب سایت هایی که به صورت روزانه استفاده میکنیم حداقل یک وب اپلیکیشن دارد . هر جزئی از سایت که خدماتی را به کاربر ارائه می کند یا عملکردی را برای او انجام می دهد یک اپلیکیشن تحت وب محسوب می شود .

تفاوت وب اپلیکیشن چیست و وب سایت

وب اپلیکیشن چیست  وب سایت  ها بر محتوا تاکید دارند ولی وب اپلیکیشن ها بر عملکرد و کارکرد تمرکز دارند .طراحی سایت خدماتی  یک مطلب را به صورت یکسان برای همه به نمایش می گذارد ولی وب اپلیکیشن بر اساس تعاملاتی که با کاربر داشته اطلاعات را پردازش می کند و به کاربر نمایش میدهد . دسترسیها برای هر کاربر متفاوت است بسته به سن , علاقه و جنسیت و … متفاوت است .و با دیگر کاربران متفاوت است . یک کاربر برای این که یک وب سایت را بتواند مشاهده کند حتما باید به اینترنت متصل شود .اما در وب اپلیکیشن این چنین نیست فقط کافیست یک بار وب اپلیکیشن بارگذاری شود . در واقع کاربر می تواند آفلاین هم به سیستم متصل شود .

وب اپلیکیشن چیست شاید قصد طراحی وب اپلیکیشن را داشته باشید و سوال های زیادی در ذهن شما ایجاد میشود که در این مقاله به آنان پرداختیم

ویژگی های وب اپلیکیشن 

حفظ یک پارچگی بر روی دستگاه های مختلف

ذخیره سازی داده ها روی کامپیوتر یا یک فضای ابری به صورت محلی

سرعت و دقت و عملکرد عالی وب اپلیکیشن ها

قابلیت خوب اجرا بدون نیاز به نرم افزار جانبی

مزایای نرم افزارهای تحت وب

برنامه های تحت وب کاربرد های بی شماری دارند بعضی از این مزایا عبارت اند از:

این برنامه ها به چند کاربر اجازه دسترسی به نسخه مشابه یک برنامه را می دهند.

بیشتر وب آپ ها نیاز به نصب ندارند .

وب اپلیکیشن چیست  برنامه های تحت وب را می توان روی پلتفرم های مختلف در دسترس قرار داد. مثل دسکتاپ, لپ تاپ یا تلفن همراهاین برنامه ها از طریق چندین مرورگر قابل دسترسی هستند.

ویژگی های وب اپلیکیشن چیست

نمایش استاندارد بر روی دستگاه های مختلف

قابلیت طراحی به زبانهای مختلف

سرعت دقت و عملکرد خوب

قابلیت خوب اجرا بدون نیاز به نرم افزار جانبی

وب اپلیکیشن چیست شاید قصد طراحی وب اپلیکیشن را داشته باشید و سوال های زیادی در ذهن شما ایجاد میشود که در این مقاله به آنان پرداختیم

وب اپلیکیشن (PWA) چیست ؟

وب اپلیکیشن چیست یا PWA که کوتهاه شده عبارت progressive web apps  به معنی اپلیکیشن تحت وب پیش رونده است نوع جدیدی از اپلیکیشن ها هستند که گوگل در سال 2015 معرفی کرد.

این اپلیکیشن نیاز به نصب ندارد و از طریق مرورگر در اختیار کاربران قرار می گیرد و کاربر با وارد کردن آدرس URL وب اپلیکیشن چیست  به آن دسترسی خواهد داشت .

وب اپلیکیشن چیست  برنامه های تحت وب بیشتر برای انجام کار خاصی طراحی می شوند و عملکرد و کاکرد این برنامه ها مورد توجه واقع می سوند و معمولا دارای محتوای خاصی نیستند.

وب اپلیکیشن آفلاین چگونه کار می کند؟

هم می توانند به صورت آنلاین مورد استفاده قرار گیرند و هم آفلاین . در وب اپلیکیشن های آفلاین , هسته اصلی برنامه در cache مرورگر ذخیره شده و در صورتی که ارتباط با اینترنت قطع شود این اپلیکیشن ها بارگذاری خواهند شد و هنگام اتصال مجدد اپلیکیشن به روز رسانی خواهد شد .

وب اپلیکیشن آفلاین با استفاده از قابلیتی به نام مخزن برنامه کار میکند .وب اپلیکیشن چیست  مخزن برنامه می تواند بخش های یک سایت را به شکل آفلاین و خارج از شبکه ذخیره کند . با به کارگیری این قابلیت در طراحی سایت , سرور تمامی فابل ها و تصاویر و دیگر اطلاعات موجود را بر روی مرورگر کاربر ارسال می کند  تا بر روی حافظه کامپیوتر کاربر ذخیره شوند . عملکرد مخزن وب اپلیکیشن ها به صورتی است که هنگامی که کاربر آنلاین است به حالت خودکار مخزن برنامه به روز می شود و فایل های جدید جایگزین فایل های قدیمی می شود.

وب اپلیکیشن و اپلیکیشن موبایل با هم چه تفاوتی دارند ؟

سالها پیش اپلیکیشن واژه غریبی بود که در زندگی ما کاربرد چندانی نداشت .ولی امروزه زندگی بدون اپلیکیشن ها خیلی سخت است . همه ما در طول روز از چندین اپلیکیشن استفاده می کنیم در واقع فناوری هر روز محصولات جدیدی به بازار میدهد که نام و تعریف خاص خودش را دارد و می توانیم به راحتی نیاز های خودمان را بر طرف کنیم و

وب اپلیکیشن و اپ موبایل دو مفهوم بسیار نزدیک هستند که متن زیر به تفاوتهای آن می پردازیم.

اپ موبایل برنامه ای است که توسط متخصصان طراحی و پیاده سازی شده است تا بر روی موبایل , تبلت و سایر دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار بگیرد . این نرم افزار برای کاربران نهایی تلفن هوشمند طراحی شده و از این رو سادگی استفاده و ساختار  قابل فهم برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در طراحی و برنامه نویسی رعایت شود.

برای دریافت اپ موبایل باید حتما به اینترنت دسترسی داشته باشید.

دامنه استفاده از اپ موبایل بسیلر گسترده است . اپ موبایل در جهات مختلف کاربرد دارد مثل بازی , موزیک, غذا و نوشیدنی , سبک زندگی و …

اپ موبایل برای گروه های سنی مختلف قابل استفاده است و کاربردهای بسیار گسترده ای دارد ولی موارد استفاده آن اختصاصی تر بوده و به دلیل اینکه توسعه و پیاده سازی آن هزینه بیشتری نسبت به اپ موبایل دارد و برای موارد اختصاصی تولید و اجرا می شود. بیشتر استفاده کنندگان بیشتر شرکت ها و سازمانها هستند .

وب اپلیکیشن واپ موبایل هر دو نرم افزاری بسیار سودمند است که به دلایل مختلف مورد استفاده ما قرار می گیرد و هیچ یک بر دیگری ارجه تر نیست . شما ممکن است در یک پروژه به طراحی وب اپ نیاز داشته باشید در حالی که در پروژه دیگر نیاز به پیاده سازی در بستر تلفن های هوشمند و طراحی اپ موبایل داشته باشد.

وب اپلیکیشن و اپ موبایل هر دو نرم افزاری بسیار سودمند است که به دلایل مختلف مورد استفاده ما قرار می گیرد و هیچ یک بر دیگری ارج تر نیست .

وب اپلیکیشن های پرداخت آنلاین

آپ , تاپ , جرینگ , تومن و ده ها برنامه پرداخت آنلاین دیگر که برای خرید شارژ سیم کارت و پرداخت خلافی خودرو تهیه بلیط سینما از آن استفاده می کنیم.جزو وب اپلیکیشن های پر کاربر محسوب میشود.که از استقابل خوبی هم مواجه شد و کاربران برای این که زمان خود را برای گذارند در بانک یا رفتن به بیرون از خانه و دسترسی به عابر بانک را ندارند این قابلیت اضافه شده که به راحتی با یک وب اپلیکیشن چیست  کار خودشان را انجام بدهند.و همینطور با استفاده از تکنیک های مختلف راحتی خود را برای استفاده از این وب اپلیکیشن ها استفاده کنند.

کاربرد های آن

کاربرد های برنامه های تحت وب آن قدر حائز اهمیت و کاربردی تر هستند که شرکت های مهمی مثل گوگل و ماکروسافت هم به این ابزار متوسل شده اند.

  • اپلیکیشن های تحت وب ملزم به انصال اینترنت نیستندو میتوان به صورت آفلاین از آن استفاده کرد . ایمیل هایی که قبلا باز کرده اید مجدد باز کنید و بخوانید .
  • اپلیکیشن های تحت وب نیاز به نرم افزار های جانبی ندارند و بدون مشکل از مشتریان بالقوه شما استقبال میکند.
  • با استفاده از اپلیکیشن های تحت وب می توانیم به همه دستگاه های هوشمند دسترسی داشته باشیم .
  • برنامه یا اپلیکیشن های تحت وب باعث افزایش رتبه سئو سایت میشود . تعاملات کاربرانی که از طریق اپلیکیشن های تحت وب افزایش می یابد .و در رتبه شما در نتایج جستجو تاثیر دارد .
  • بر اساس تجزیه و تحلیل اپلیکیشن های تحت وب می توانیم رفتار مشتریان را ارزیابی کرد .

مزایا

در مرورگر کار میکند و نیازی به دانلود و نصب نیست .

نگهداری آسانی دارد زیرا بدون در نظر گرفتن پلت فرم موبایل یک پایگاه کد مشترک دارد .

به روزرسانی ها می توانند به صورت خودکار انجام شوند و بدون نیاز به انجام دادن کاری اپلیکیشن وب عملکرد بیشتری ارائه می دهد .

تایید فروشگاه های اپلیکیشن مورد نیاز نیست در واقع اپلیکیشن های وب می توانند سریع تر راه اندازی شوند.

ساخت آنها سریع تر از اپلیکیشن های تلفن همراه است .

معایب

بدون نیاز به اینترنت کار نمی کند

کند تر از اپلیکیش هی موبایل هستند .

پیدا کردن آنها کمی دشوار باشدزیرا در یک پایگاه داده خاص مانند یک بازار اپلیکیشن میزبانی نمی شود .

ریسک بالاتری دارد و نمی توان امنیت را تضمین کند زیرا نیازی به تایید فروشگاه های اپلیکیشن ندارد .

 شاید قصد طراحی وب اپلیکیشن را داشته باشید و سوال های زیادی در ذهن شما ایجاد میشود که در این مقاله به آنان پرداختیم

چند نمونه وب اپلیکیشن

در اینحا چند نمونه از وب اپلیکیشن های پر طرفدار را نام میبریم

  • استار باکس
  • برند دبن هامز
  • بی ام و
  • فیلیپ برد
  • ساندزلایس
  • بازی 2048
  • اوبر
  • پینترست
  • یامی
  • اسپاتیفای
  • دیجی کالا
  • دیوار
  • شیپور
  • اسنپ
  • تپسی
  • فیلیمو
  • همراه کارت
  • آپ
  • فانوس
  • آچاره
  • مترو تهران
  • نشان
  • علی بابا

وب اپلیکیشن نصب و برنامه ریزی آن

وب اپلیکیشن چیست  شما هر برنامه ای که بر روی تلفن همراهتان نصب می کنید قسمتی از حافظه تلفن شما را اشغال می کند. طبق تحقیقات بیشتر افراد معمولا برنامه هایی مثل شبکه های اجتماعی , پیام رسان ها , مرورگر ها را روی تلفن همراه خود نصب میکنند وسایر برنامه ها را به علت استفاده کمتر یا نصب نمی کنند ویا پس از مدتی آن را حذف می کنند .

دسترسی به وب اپلیکیشن ها نیازی به نصب برنامه خاصی ندارد .و همین امر باعث کارایی راحت تر نرم افزارهای تحت وب شده است و با حذف پروسه دانلود و نصب دسترسی به وب اپلیکیشن با سرعت بیشتری صورت میگیرد .

طراحی وب اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن های موبایل نیاز به صرف هزینه پایین تری دارد زمانی که شما اقدام به طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار خود میکنید باید اپلیکیشن خود را به دو نسخه اندروید و ios ه کنید و نیاز به یک تیم برنامه نویسی برای هر یک از نسخه ها خواهد داشت که با سیستم عامل های اندروید آشنایی داشته باشند .که میتوانید برا انجام این خدمات به شرکت تفکر برتر مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “وب اپلیکیشن چیست؟ کاربر اپلیکیشن سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *