آموزش, امنیت, بلاگ

سرور مجازی vds چیست؟ کاربرد سرور اختصاصی مجازی

سرور مجازی vds چیست؟ کاربرد سرور اختصاصی

سرور اختصاصی مجازی (VDS) به چه معناست؟

سرور مجازی vds چیست ؟ استفاده از سرور اختصاصی و هاست مجازی باعث افزایش امنیت دیتابیس ، افزایش حجم فایل های قابل ذخیره و سرعت بالای سایت … یک سرور اختصاصی مجازی (VDS) یک زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) ارائه شده ابری است که به کاربران اجازه می دهد یک سرور ایزوله را از طریق اینترنت ارائه کنند. عملکرد و منابعی مشابه یک سرور داخلی ارائه می دهد، اما به صورت اجاره ای توسط یک ارائه دهنده خدمات ابری مدیریت می شود.

یک VDS بسته به نیازها و قابلیت های منبع ارائه دهنده، نمونه های سرور کوچک تا مقیاس کامل را ارائه می دهد.

یک سرور خصوصی مجازی کپی خود را از یک سیستم عامل (OS) اجرا می کند و مشتریان ممکن است به نمونه سیستم عامل در سطح فوق کاربر دسترسی داشته باشند، بنابراین می توانند تقریباً هر نرم افزاری را که روی آن سیستم عامل اجرا می شود نصب کنند. برای بسیاری از اهداف، از نظر عملکردی معادل یک سرور فیزیکی اختصاصی است و به دلیل نرم‌افزاری تعریف شده، می‌تواند بسیار آسان‌تر ایجاد و پیکربندی شود. هزینه یک سرور مجازی بسیار کمتر از یک سرور فیزیکی معادل است. با این حال، از آنجایی که سرورهای مجازی سخت افزار فیزیکی زیرین را با سایر vds ها به اشتراک می گذارند، بسته به حجم کاری هر ماشین مجازی در حال اجرا دیگری، عملکرد ممکن است پایین تر باشد.

تفکر برتر سرور اختصاصی مجازی (VDS) را توضیح می دهد

به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارائه‌های خدمات ابری، VDS به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک سرور مدیریت شده اما اختصاصی را برای توسعه، استقرار و میزبانی برنامه‌های کاربردی وب اجاره کنند. پس از ارائه به مشتری، VDS با مشتریان دیگر به اشتراک گذاشته نمی شود و بنابراین، اجاره چندگانه را ارائه نمی دهد.

VDS ترکیبی از سخت‌افزار کامل سرور به همراه سیستم عامل (OS) است که توسط یک لایه دسترسی از راه دور تامین می‌شود که به کاربران نهایی اجازه می‌دهد تا به طور جهانی از طریق اینترنت به سرور خود دسترسی داشته باشند.

اگرچه یک VDS شبیه به یک سرور خصوصی مجازی (VPS) است، اما تفاوت های جزئی وجود دارد. VDS یک سرور اختصاصی از راه دور فراهم می کند، در حالی که VPS یک ماشین مجازی (VM) در بالای یک سرور فیزیکی است که نمونه های VPS را میزبانی می کند و منابع ماشین میزبان را به اشتراک می گذارد.

مزایای استفاده از سرور مجازی اختصاصی

یک سرور اختصاصی نیازهای شما را برآورده می کند، اما به بودجه شما نمی خورد. خبر خوب این است که VPS می تواند عملکرد وب سایت شما را بهبود بخشد. سایت شما با خیال راحت در منطقه خودش، بدون ترافیک سایر وب سایت ها، جدا می شود. این عناصر می توانند توانایی سایت شما را برای ارائه یک تجربه قابل اعتماد به بازدیدکنندگان ایجاد کنند یا از بین ببرند. در نهایت، از آن برای کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری با ادغام یک خوشه شکست در یک سرور استفاده می‌شود که منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه و حفظ همان سطح خدمات می‌شود. اکثر نقش ها و عملکردهای سرور برای کار مستقل طراحی شده اند.

نقش‌ها و ویژگی‌های روی سرورها به‌طور کلاسیک برنامه‌ریزی شده‌اند تا به صورت جداگانه کار کنند. انتظار می‌رود که افزودن نقش‌ها و ویژگی‌های بیشتر تعداد نقاط خرابی احتمالی را افزایش می‌دهد و در عین حال دید تهدیدات امنیتی را افزایش می‌دهد که قرار دادن یک مرجع گواهی بر روی یک کنترل‌کننده دامنه، پتانسیل دسترسی ریشه به گواهی ریشه را ایجاد می‌کند. این امر تقاضا برای سرورهای خصوصی مجازی را افزایش می دهد، که اجازه می دهد مسئولیت ها و عملکردهای متضاد سرور در یک دستگاه میزبان حفظ شود. علاوه بر این، معرفی شبکه های رمزگذاری شده ماشین مجازی خطرات عبور را کاهش می دهد که در غیر این صورت ممکن است استفاده از vds به عنوان یک سرور میزبان واقعی جلوگیری شود. در نهایت، برای کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری از طریق ادغام یک خوشه شکست در یک سرور واحد استفاده می‌شود که در نتیجه صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه و حفظ همان سطح خدمات می‌شود.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “سرور مجازی vds چیست؟ کاربرد سرور اختصاصی مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *