آموزش, بلاگ, سئو

لینک شبکه PBN چیست؟ مزایا معایب بک لینک PBN

آموزش و یادگیری لینک سازی شبکه ای

لینک سازی شبکه ای چیست؟ از مزایا و معایب بک لینک PBN که برای بهبود وضعیت سئو سایت انجام می شود و افزایش رتبه سایت با روش pbn صورت می گیرد. بک لینک PBN ، لینک هایی هستند که به صورت لایه ای ایجاد می شوند و در چندین لایه به صورت غیر مستقیم امتداد می یابند تا اینکه در راس آن، به سایت اصلی که همان سایت شماست می رسند.

وبسایت‌های را که ایجاد کردید و از آنها به سایت مرکزی خود لینک دهید، وبسایت ها به هیچ عنوان نباید رها شوند و مانند سایت مرکزی شما نیاز به آپدیت دائمی و رسیدگی دارند و دائما باید در آنها مقالات یونیک منتشر شود و صفحات آن دائماً به روز رسانی شود

اهمیت لینک سازی شبکه ای / بک لینک PBN در سئو

در سال 2000 با توجه به روش های ارزش گذاری گوگل بر روی سایت ها ، لینک سازی بر روی یک سایت خاص رواج زیادی پیدا کرده بود.

در آن زمان رتبه دهی سایت ها وابستگی زیادی به تعداد لینک و کیفیت آنها داشت و بر طبق الگوریتم پیج رنک گوگل به سادگی می توانستند رتبه بهتری را به سایت خود اختصاص دهند. اما بعد از اینکه الگوریتم های دیگری روی کار آمدند سایت ها به دلیل لینک های نامرتبط و موضوعات پراکنده جریمه می شدند.

برای جلوگیری از نتیجه منفی صفحات PBN باید برای بازدیدکنندگان مفید ، کاربردی باشد و ترافیک کاربران هدف را ایجاد کند.  اکنون بک لینک PBN به دلیل احتمال جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن بسیار کم تر استفاده می شود و یا از طریق روش های جدید به صورت طبیعی سعی می کند ، تاثیر مثبت بر سئو یک سایت بگذارد.

روش تشخیص لینک سازی شبکه ای از سایت

  • منبع یا مبدأ سرور هاست سایت‌ها
  • نوع طراحی سایت و طراحی رابط کاربری سایت‌ها
  • مالکیت دامنه هر سایت
  • لینک پروفایل برای هر سایت
  • محتوای تکراری داخل سایت‌ها
  • ویدئوها و عکس‌های تکراری
  • اگر سایت‌هایی که فکر می‌کنید جزء یک شبکه لینک هستند یک یا چند تا از موارد بالا در بین آن‌ها مشترک باشد، قطعاً آن سایت‌ها از لینک سازی شبکه ای یا PBN استفاده می‌کنند. مثلاً اگر دامنه چند سایت به نام یک شخص باشد و این سایت‌ها به یکدیگر لینک بدهند، این مورد PBN است.

خرید لینک سازی شبکه ای / بک لینک PBN

  • از تاسیس سایت شما حداقل 1 الی 3 ماه سپری شده باشد.
  • در صورتی که سایت شما محتوا محور می باشد، کلیه فاکتورهای لینک سازی داخلی را رعایت و اجرا کرده باشید.
  • محتوای سایت شما از نظر منحصربفرد بودن و رعایت اصول سئو و چگالی کلمه کلیدی کاملاً رعایت شده باشد.
  • عنوان محتوا با دقت و ظرافت حداکثری انتخاب و اعمال شده باشد.
  • توصیه می شود پیش از اجرای PBN ، لینک سازی در شبکه های اجتماعی، حتی به صورت محدود انجام شده باشد و لینک ها توسط گوگل شناسایی و ایندکس شده باشند.
  • قالب سایت شما بهینه و دارای سرعت لود بالا باشد.
  • پس از اجرای متد بک لینک PBN لازم است محتوای سایت و یا صفحه فرود خود را به روزرسانی نموده و همواره به روز نگه دارید.

معایب بک لینک شبکه ای

  • هزینه‌بر بودن ساخت شبکه خصوصی
  • زمان‌بر بودن انجام فرآیند ساخت
  • عدم تمرکز کافی روی وب‌سایت اصلی یا هدف
  • امکان جریمه‌های سنگین توسط گوگل
  • سایت های رقیب فعالیت های شما را دنبال می کنند و در هر جا که شما حضورداشته باشید حضور پیدا می کنند.
  • سایت‌هایی با موضوعات نامرتبط و بدون استراتژی با منابع لینک ‌سازی شما همکاری کرده و تعداد و تنوع لینک‌های خروجی از آن را افزایش می دهند.
  • سایت هایی که انتخاب می کنید امکان دارد فعالیت خود را کاهش بدهند یا تمرکز محتوایی خود را از موضوعات مرتبط با سایت شما بردارند.
  • هزینه بالای سایت های معتبر و ارزشمند برای درج لینک شما

لینک سازی شبکه ای چیست؟ از مزایا و معایب بک لینک PBN که برای بهبود وضعیت سئو سایت انجام می شود و افزایش رتبه سایت با روش pbn صورت می گیرد.

مزایای بک لینک سازی شبکه ای

به عقیده بسیاری ، بک لینک های pbn موثرتر از بک لینک های عادی و طبیعی هستند زیرا تصمیم گیری در مورد نحوه ساختن آنها و انتخاب وب سایت های قدرتمند کاملا در اختیار شماست. شما می توانید با استفاده از انکرتکست مدنظر خود ، اقدام به ثبت لینک یا رپورتاژ برای ارجاع به سایت هدف و اصلی خود نمایید. همچنین می توانید بین سایت های محتلف ، لینک جویس را بصورت یکنواخت انتقال دهید. اگر یک شبکه pbn شخصی ندارید می توانید اقدام به خرید بک لینک نمایید ، البته به شرط رعایت اصول ثبت بک لینک و تجزیه تحلیل اتوریتی و رنک سایت هایی که می خواهید از آنها لینک بگیرید. از مزایای دیگر ساختن لینک از طریق PBN ، سرعت بخشیدن به انتشار و اشتراک گذاری مطالب سایت است و دیگر نیازی به طی مدت زمانی جهت آشنایی سایر سایتها با مطالب و باز نشر مقالات شما نیست. درواقع pbn روند ساخت بک لینک ها را تسریع می نماید. همچنین به دلیل بالا بودن اتوریتی و رنک سایت ها ، در زمان کوتاهی اتوریتی و پیج رنک سایت شما افزایش می یابد. موتورهای جستجو بک لینک را نوعی توصیه نامه آنلاین می دانند. البته برای گوگل کیفیت بک لینک ها مهم تر از تعداد آنهاست. از آنجا که PBN ها در ابتدا با توجه به اصول سئو و به عنوان یک شبکه از بک لینک های معتبر ایجاد می شوند ، پس می توان انتظار داشت که موجب ارتقا رتبه سایت شوند. این موارد دلایلی بود که ایجاد بک لینک های pbn را مثبت قلمداد می کند.

بک لینک PBN خطرناک؟

شناسایی شدن PBN ها توسط گوگل، در واقع مهم‌ترین تهدیدی است که این روش لینک‌‎سازی می‌تواند برای سایت به همراه داشته باشد.

در دنیای تجارت هر اقدام و تصمیمی، حداقل کمی ریسک را به دنبال دارد، اما باید بتوانیم با سنجش پاداش در برابر یک اقدام، تصمیم بگیریم که آن را اجرایی کنیم یا نکنیم. در مورد بک لینک PBN زمانی که به درستی اجرا شود، نسبت مزیت آن به خطر و ریسکی که دارد، بسیار بیشتر است. گفتن این موضوع که ما می توانیم از لینک سازی شبکه ای استفاده کنیم یا نه …. نیاز به تعامل بیشتر دارد . با توجه به مطالب گفته شده در بخش های بالا نمی توان از مزایای بک لینک PBN چشم پوشی کرد اما اگر گوگل متوجه فعالیت لینک سازی شبکه ای شود ، سایت مقصد را جریمه خواهد کرد . پیشنهاد تیم تفکر برتر این است که عملیات لینک سازی را آرام آرام و به مرور زمان انجام دهید تا با اخطار گوگل و سایر موتورهای جستوجوگر نیز مواجه نشوید .

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “لینک شبکه PBN چیست؟ مزایا معایب بک لینک PBN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *