آموزش, بلاگ, سئو, طراحی سایت مدرن

تکنیک لینک + راهکار افزایش بک لینک سایت

آموزش تکنیک لینک سازی شبکه ای در سایت

تکنیک لینک سازی برای افزایش بک لینک های دامین

تکنیک لینک سازی چیست؟ نحوه دریافت بک لینک برای افزایش لینک های خروجی از سایت و افزایش دامین آتوریتی در افزایش ترافیک و بازدید کاربران وبسایت … اولین سوالی که برای کاربران به وجود می آید این است که چرا بک لینک برای سایت مهم می باشد؟ آیا برای دریافت رتبه در نتایج جستجو تاثیرگذار می باشد؟ تعداد بک لینک ها مهم تر می باشد یا کیفیت لینک های دریافتی ؟

در بازار رقابت امروزه سئو کاران استفاده از روش هایی که سریع ترین نتیجه دریافتی را می دهد از محبوبیت بیشتری برخوردار است . تکنیک لینک سازی یکی از روش هایی می باشد که هم نتایج سریعی را بر روش دامنه می گذارد و هم باعث افزایش رتبه و اعتبار دامنه در بین موتور های جستجو می گردد.

بک لینک باعث ایجاد اعتبار در دامنه و در کل سایت می گردد. این روش مانند معرفی شدن توسط یک آدم معروف و یا یک شرکت معتبر می باشد . امروزه روش های زیادی برای ایجاد تکنیک لینک سازی و دریافت بک لینک وجود دارد . در ادامه ما به چندین روش دریافت بک لینک اشاره خواهیم کرد.

1.تبلیغات کلیکی

با استفاده از تبلیغات کلیکی می توانید حوزه برند مارکتینگ خود را گسترش دهید . علاوه بر فعالیت برندینگ ، یکی از عمده روش های تکنیک لینک سازی می باشد که می تواند هم بر افزایش ترافیک سایت شما تاثیر داشته باشد و هم در افزایش اعتبار دامنه یا دریافت بک لینک تاثیر داشته باشد.

در بسیاری از سایت ها تبلیغات کلیکی به 3 شکل می باشد :

روش اول ایجاد بنر در کنار سایت های مقصد می باشد . این بنر شامل یک تصویر و یا گیف تبلیغاتی برای مجموعه مورد هدف بوده که دارای لینک سایت مرجع می باشد با حضور این بنر در داخل سایت مقصد پس از گذشت 30 تا 45 روز بک لینک مورد نظر سایت مقصد به شما منتقل می شود و به اعتبار سایت شما افزوده خواهد شد.

روش دوم قرار دادن لینک مقصد در داخل سایدبار ، فوتر و بخشی از سایت که منتخب به لینک مدیا می باشد . اینگونه سایت ها اصولا لینک روت سایت شما را داخل وبسایت خود قرار داده و فقط به قصد دریافت بک لینک این عمل انجام می شود.اصولا این روش سریع تر از سایر روش ها می باشد و د عرض 15 الی 20 روز لینک سایت مقصد را به شما ارجاع می دهد.

روش سوم قرار دادن لینک هدف در سایت به شکل دکمه فراخوان عمل می باشد . در این روش مقاله و یا محصولی از سایت مقصد را به شکل دکمه ای در سایت قرار داده و کاربران با کلیک بر روی آن دکمه به صورت ارجاع به سایت شما وارد می شوند. اصولا پس از گذشت 30 روز این لینک ارجاعی ، بک لینک سایت هدف را دریافت کرده و به اعتبار دامنه سایت شما افزوده خواهد شد.

2. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

قرار دادن محتویات سایت در شبکه های اجتماعی سال هاست که مورد توجه بوده و کاربران از این طریق بک لینک های فراوانی را برای دامنه خود جذب کرده اند. در این روش مقاله و پست سایت مورد نظر را در شبکه اجتماعی انتشار داده و لینک پست انتشار داده شده را در مقاله هدف استفاده می کنیم.

برای افزایش رتبه مقاله مورد نظر در وبسایت سعی کنید حداقل آن را در 5 پلتفرم شبکه اجتماعی متفاوت آن را انتشار دهید. با توجه به نظرسنجی کاربران و پیشنهاد کاربران پس از سال ها استفاده از این پلتفرم ها ، شبکه های اجتماعی چون فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، فلیپ بورد ، ردیت می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه و دامین آتوریتی وبسایت شما داشته باشد .

در تکنیک لینک سازی استاده از این پلتفرم ها نیز بسیار آسان و سریع بوده و با ساخت تنها یک پروفایل به راحتی می توانید محتویات خود را در این شبکه ها انتشار دهید.

البته لازم به ذکر است که بک لینک های پروفایلی مانند تبلیغات کلیکی و ریپورتاژ اعتبار ندارد اما می تواند به افزایش رتبه سایت شما کمک فراوانی را بکند.

3.ریپورتاژ

ریپورتاژ هم مانند دیگر روش های دریافت بک لینک می تواند به سایت شما کمک کند اما با تجربه دریافت شده از عملکرد آن به این نتیجه رسیدیم که تاثیر آن از سایر روش ها بیشتر بوده و می تواند تاثیر بیشتری را بر سایت شما بگذارد.

نحوه عملکرد ریپورتاژ به این شکل می باشد که با انتشار مقاله ای در سایت مقصد بک لینک مورد نظر آن سایت را دریافت می کنید. این مقاله حداقل 2 و احداکثر 10 لینک فالو را به سایت شما داده و می تواند در روند افزایش دامین آتوریتی تاثیرگذار باشد .

همچنین با انجام ریپورتاژ علاوه بر اینکه تکنیک لینک سازی برای سایت می باشد و می تواند بک لینک های زیادی را برای شما فراهم کند ، روش برند مارکتینگ نیز می باشد .

زمانی که شما می خواهید در سایت مقصد پستی را منتشر ساززید تمام اطلاعات آن برگه در اختیار شما می باشد . می توانید دسته بندی و برچسب مورد نظر خود را اعمال کنید . از تصاویر که حاوی لوگو و برند شما می باشد استفاده کنید . در محتوا از برند مورد نظر خود نام ببرید.

با این کار روش برند مارکتینگ را نیز انجام داده و به افزایش اعتبار سایت و دامنه خود می افزایید.

4.تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز یکی از روش هایی می باشد که می تواند به افزایش ترافیک سایت و همچنین دریافت بک لینک سایت مقصد به شما کمک کند. شاید براتون سوال یاشد که تبلیغات گوگل در بستر دامنه گوگل انجام می شود و اگر قرار باشد بک لینکی دریافت شود فقط از طرف دامنه گوگل می باشد اما چرا می توانیم با این روش بک لینک سایر دامنه ها را نیز دریافت کنیم ؟

جواب شما را اینگونه می دهیم : تبلیغات گوگل به این شکل عمل می کند که با دامنه و سایت های زیادی طرف قرار داد می باشد و در هر سایتی که قرارداد دارد بخش از فضای مورد استفاده سایت را تخصیص به تبلیغات خود می دهد.

در زمانی که می خواهد تبلیغات شما را انتشار دهد در هر سایتی می تواند انتشار دهد و نحوه انتخاب دامنه برای تبلیغات رندوم می باشد. به این شکل شما می توانید علاوه بر جذب ترافیک سایت ، بک لینک سایت مورد نظر را نیز دریافت کنید . این نحوه تکنیک لینک سازی می تواند بسیار تاثیرگذار تر از تبلیغات کلیکی بوده و به سایت شما کمک کند.

با توجه به اینکه تبلیغات گوگل در داخل ایران با هزینه های زیادی مواجه می شود باید برنامه ریزی دقیق و فکر شده ای را برای ابنگونه تبلیغات درنظر گرفت تا علاوه بر افزایش کاربران و بک لینک ، دچار مشکلاتی در سرمایه گذاری های وبسایت نیز نشویم.

5.آگهی تبلیغات

در بسیاری از سایت مشاهده می شود که علاوه بر انتشار محتوا بخشی را برای ایجاد آگهی نیز تعبیه دیده اند . اتشار محتوای آگهی برای وبسایت و مجموعه شما چند مزیت دارد . اول اینکه می توانید از طریق آگهی منشن برندیگ انجام دهید . درباره مجموعه خود تعریف کنید . عملکرد و خدمات شرکت خود را بازگو کنید.

دوم اینکه می توانید بک لینک و لینک های سایت مورد نظر را دریافت کرده و به سایت خود ارجاع دهید .

سوم اینکه با استفاده از آگهی تبلیغات می توانید ترافیک سایت و تعداد بازدید کاربران را افزایش دهید . این سه سه مورد می تواند در سایت شما تاثیر چشمگیری داشته باشد و یکی از روش های تکنیک لینک سازی برتر به حساب می آید.

هرچند بیش از 70% آگهی تبلیغاتی ها دارای هزینه می باشد و قیمت مورد تفاوت با توجه به قیمت سایت مرجع می باشد .

در قسمت بالا چندین روش تکنیک لینک سازی و دریافت بک لینک را بازگو کردیم. اما یکی سری سوالاتی در این راستا پیش می آید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

تاثیر بک لینک بر نرخ رتبه سایت

با توجه به مطالب گفته شده تا الان به این نتیجه می رسیم که دریافت بک لینک برای سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . بک لینک همانند اعتبار و ارزش یک دامنه می باشد که وجود آن برای سایت ضروری بوده و می تواند در نرخ رتبه سایت تاثیرگذار باشد.

استفاده از تکنیک لینک سازی فقط منجر به دریافت بک لینک از خارج سایت نمی شود و لینک سازی داخلی نیز برای ایجاد کیفیت محتوا ضروری می باشد. ایجاد یک شبکه لینک سازی در داخل روت صفحه باعث مرتبط سازی تمام محتویات وبسایت به هم شده و می تواند قدر و ارزش آن صفحه را افزایش دهد .

برای لینک سازی داخلی کافیست که مطالب مشابه را در داخل هر صفحه آورده و یا کلمات کلیدی مشابه در هر صفحه را به مترادف آن کلمه در صفحه دیگر مرتبط سازید.

با توجه به گفته کارشناسان سئو ، استفاده از لینک سازی خارجی و داخلی می تواند باعث افزایش کنش ربات های خزنده در داخل سایت شود و همین امر موجب افزایش تعداد لینک های ایندکس شده در سایت می گردد.

تعداد بک لینک مهم تر است یا کیفیت آن؟

سوالی که برای کاربران به وجود می آید این است که آیا تعداد بک لینک مورداستفاده در سایت مهم تر است یا کیفیت بک لینک ها؟

در پاسخ به این سوال می گوییم که هرچقدر تعداد بک لینک ها بیشتر باشد ، ارزش و رتبه دامنه بیشتر می شود . اما اگر میزان اسپم دامنه ای که از آن بک لینک دریافت کرده اید بالا باشد چی؟ این ارزش دامنه باز هم افزایش پیدا می کند؟

یکی از خواص تکنیک لینک سازی این است که در صورت دریافت بک لینک از دامنه هدف ، تمامی خصوصیات دامنه نیز به دامنه شما منتقل می شود. در این صورت اگر میزان اسپم بودن دامنه زیاد باشد ، باعث افزایش درصد اسپم سایت شما می گردد و این امر یکی از دلایل مهم پنالتی شدن سایت می باشد.

پس نتیجه برعکس میشود یعنی کیفیت بک لینک از تعداد آن مهم تر است؟

نمی توانیم بگوییم که تعداد از کیفیت مهم تر است و یا بالعکس چون هر کدام به نوبه ی خود تاثیر فراوانی را بر روی دامنه و سایت شما دارند . هر چه تعداد بک لینک در سایت بیشتر باشد می تواند تاثیر بیشتری را بر دامنه بگذارد و از سوی دیگر کیفیت دامنه نیز بسیار مهم است .

سعی کنیم بک لینک را متناسب با ما کیفیت دامنه انتخاب کنیم تا تکنیک لینک سازی موثرتر واقع شود.

یافتن بک لینک های دامین

پس از انجام مراحل بالا و پس از گذشت زمان لازم برای دریافت بک لینک می توانید چک بکنید که آیا لینک سایت مقصد به دامنه شما منتقل شده است یا خیر؟

سایت های که ابزار های سئو ارائه می دهند دارای ابزاری هستند که تعداد بک لینک سایت را نیز مشخص می کنند اما فقط تعداد بک لینک ها را مشخص می کنند و نام سایت های دریافت کننده بک لینک را مشخص نمی کنند.

برای دریافت اطلاعات دقیق از روند دریافت بک لینک می توانید به گوگل سرچ کنسول سایت مورد نظر رفته و در قسمت منو بر روی links کلیک کرده و تعداد لینک ، نام دامنه و صفحه ای که بک لینک به آن داده شده است را مشاهده کنید.

گوگل سرچ کنسول همچنین می تواند بک لینک های ناقص و کلمه کلیدی که به آن لینک داده شده است را نیز مشخص سازد.

همچنین شما می توانید در سایر webmaster tools ها که برای سایر موتور های جستجو مانند یاندکس ، بینگ ، داک داک گو و …نیز می توانید بک لینک های وارد شده به صفحات با کلمات کلیدی و دامنه های بک لینک دهنده را نیز مشاهده کنید.

به جز موتور های جستجو سایت های دیگری نیز هستند که خدمات ابزار های سئو و آنالیز وبسایت را ارائه می دهند. وبسایت هایی مانند moz.com یا www.duplichecker.com یا www.analytics.upseo.ir با ارائه ابزارهای آنالیز دامنه می توانند کمک کار کاربران باشند.

از طریق اکستنشن های گوگل کروم نیز می توانید بک لینک ها و دامین آتوریتی و الکسا رنک دامنه ها را نیز مشاهده کیند . اکستنشن های مانند seoquake می تواند اطلاعات دقیقی را درباره تکنیک لینک سازی در اختیار شما بگذارد.

این افزونه با یکجا جمع کردن اطلاعات آنالیز شده می تواند در پیشتیبانی وبسایت شما تاثیرگذار باشد.

سخن آخر درباره تکنیک لینک سازی

بسیاری از سایت ها در صدد رقابت در حوزه سئو برای تصاحب جایگاه برتر و صفحه اول گوگل می باشند از این رو تمام تلاش خود را کرده و از هر روشی برای دریافت رتبه 1 گوگل دریغ نمی کنند. تکنیک لینک سازی یکی از روش هایی می باشد که بسیار در حوزه رقابت کاربرد داشته و نتایج اثر بخشی را ارائه می دهند . دریافت بک لینک برای دامنه هم به تعداد بستگی دارد و هم به کیفیت بک لینک های ارائه شده . تیم تفکر برتر با ارائه پلن های دریافت بک لینک و ایجاد شبکه های لینک سازی در داخل وبسایت می تواند به فعالیت شما در بازار کسب و کارتان کمک شایانی بکند . در کنار شما برای دریافت رتبه برتر گوگل می مانیم.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “تکنیک لینک + راهکار افزایش بک لینک سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *