بلاگ

گوگل ترندز

Google Trends

گوگل ترندز چیست یکی از ابزار های گوگل است که به در خدمات سئو به افراد سئو کار کمک میکند تا بهترین کلمات کلیدی را دریافت کنند گوگل ترندز یک ابزار همه کاره در دسترس برای سئو و بهینه سازی سایت است .

می توان گفت بهترین ابزار سئو برای توسعه کمپین بازاریابی اینترنتی است . در این مقاله با هم این ابزار را بهتر می شناسیم .این ابزار به شما کمک میکند که ببینید چه کلامتی در طول روز و ماه و یا سال سرچ شده اند را به صورت عدد و نمودار نشان میدهد که صادقانه بگوییم برای سئو کردن سایت های متفاوت به کار میاید و تمام کلمات کلیدی را آنالیز میکند و پر بازدید ترین آنان را به شما نشان میدهد تا بتوانید بین آنان انتخاب کنید.

گذشته گوگل ترندز

گوگل ترندز چیست شرکت گوگل حدودا در سالهای 2006و 2007 سرویس گوگل ترندز را راه اندازی کرد البته این سرویس ترند،گوگل به نسبت سایر خدمات این شرکت اوج و فرودهای زیادی را تجربه کرده است .

نام آن به شکل های مختلف تغییر کرده در دوره ای سرویس آن غیر فعال بوده و گاهی هم روزها و هفته ها به روز نشده و بعضی وقت ها وعده توسعه و سرویس آن داده شده ولی عملی نشده . ولی در مجموع این فرزند گوگل به زندگی خود برگشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

گوگل ترندز چیست یکی از ابزار های گوگل است که به در خدمات سئو به افراد سئو کار کمک میکند تا بهترین کلمات کلیدی را دریافت کنند

کاربرد های گوگل ترندز

به کمک گوگل ترندز می توانیم آمار مربوط به یک کلمه کلیدی را بررسی کنیم و همین طور آن را با برنامه های دیگر مقایسه کنیم .

این ابزار آمار دقیقی مثل کیبورد پلنر را به شما نمی دهد ولی در عوض می توانید چند عبارت را با هم مقاسه کنید مثلا بفهمید .کدام یک از متن را بیشتر جستجو شده.

آشنایی با گوگل ترندز

گوگل ترندز چیست اولین موضوعی که باید بدانید این است که گوگل ترندز برای مقایسه کردن بصری داده های مختلف استفاده می شود تا برای همه کاربران قابل درک باشد .

گوگل کار اصلی گوگل ترندز را برایتان توضیح می دهد .نتایج جستجو متناسب با مکان و زمان کاربر در هنگام جستجوی عبارت مورد نظر هستند.

  • گوگل ترندز چیست نموداری ترسیم می شود به تعداد  جستجوها در بازه زمانی و مکانی شما و همچنین اعداد آن برای مقایسه محبوبیت آنها مختلف است . در غیر این صورت مکانهایی با بیشترین تعداد جستجو در صدر جدول قرار می گرفتن و امکان مقایسه از بین می رفت که با تکنیک های مختلف ارتباط کلمات را با گوگل برقرار میکنند.
  • نتیجه به دست آمده بر اساس تعداد جستجو ی هر عبارت به نسبت تعداد کل جستجو های تمام عبارات بین صفر تا صد مقیاس بندی می شوند.

هنگامی که یک عبارت را جستجو می کنید و به قسمت برابری می رسید یعنی مقدار جستجوی عبارت در یک منطقه جغرافیایی یکسان بوده است .

گوگل ترندز چیست یکی از ابزار های گوگل است که به در خدمات سئو به افراد سئو کار کمک میکند تا بهترین کلمات کلیدی را دریافت کنند

منظور از ترند در عبارت گوگل ترندز چیست؟

معنی واژه trend یا گوگل ترندز چیست یعنی روند در واقع وقتی از ترند صحبت می کنیم منظورمان این است که آمار و اطلاعات لحظه ای بر ایمان مهم نیست و روند تغییرات مد نظر ماست. از طریق این سرویس شرکت گوگل می توانیم روند جستجوی واژه های مختلف در موتور جستجوی گوگل را بررسی کنیم .از قابلیت های خوب گوگل ترندز امکان مقایسه ی حجم جستجو برای واژه های مختلف است .

در چه زمانی باید ازگوگل ترندز استفاده کنیم؟

در سه حالت می توانیم از گوگل ترندز استفاده کنیم :

  • گوگل ترندز چیست زمانی که سرمایه کافی برای استفاده از سرویس های پولی را ندارید.
  • هنگامی که می خواهید میزان محبوبیت یک موضوع را در یک دوره زمانی مشاهده کنید .
  • شکل های نوشتاری مختلف یک کلمه را مقایسه کنید. می توان گفت ابزار کاربردی است که بخاطر این امر که به طور کامل رایگان است پر طرفدار است که در دیگر ابزار های گوگل یافت نمی شود .

 

آشنایی با کاربرد های گوگل ترندز

این ابزار کاربرد های مختلف و صورت های مختلفی دارد و برای مخاطب کاربرد های زیادی در دسترس دارد .

شما می توانید خیلی ساده وارد ابزار گوگل ترندز شوید و دو کلمه راسرچ کنید گوگل ترندز چیست و نمودار آن را دریافت کنید و متوجه محبوبت آن کلمه در بین کاربران شوید.در موضوع سئو هم کسانیی که سئو را انجام میدهند، میتوانند از این ابزار استفاده کنند تا ببینند که در زمینه ای که فعالیت دارند گوگل ترندز چیست چه کلمه کلیدی مناسب است و پر بازدید تا آن را استاده کنند.

گوگل ترندز چیست یکی از ابزار های گوگل است که به در خدمات سئو به افراد سئو کار کمک میکند تا بهترین کلمات کلیدی را دریافت کنند

شنایی با روندهای فصلی

گوگل ترندز چیست در بعضی مواقع استفاده از برخی کلمات کلیدی در برخی از روز ها و فصل های خاص متفاوت است . بررسی کردن این موارد می تواند به شما کمک کند در کسب و کارتان تا بهترین زمان برای بازار یابی و تولید محتوا را انجام بدهید . برای مثال اگر کار شما مختص به فصل خاصی هست مثلا فصل زمستان پس باید بازار یابی و تولید محتوای شما در این فصل باشد .

انتخاب کردن کلمه کلیدی

بسته به نیاز خود چندین کلمه کلیدی را جستجو کنید تا بتوانید کلمه ای که بیشتر جستجو شده را پیدا کنید و روند افزایشش رو پیدا کنید. گوگل ترندز چیست این را هم به صورت کامل می دانید که کلمات کلیدی که روند جستجوی آن کاهش داشته باعث می شود محتوای شما به خوبی دبده نشود .

شما می توانید خیلی ساده وارد این ابزار شوید و دو کلمه را با هم مورد مقایسه قرار دهید .

شما می توانید در این ابزار ایده های جدید و به روز را برای تولید محتوایتان و تعداد لینک های بیشتر و بررسی سئو بهتر پیدا کنید .

پیدا کردن ساده تر کلمات کلیدی

این ابزار به شما کمک می کند کلمات کلیدی پر کاربرد تر را به سادگی پیدا کنید . یعنی کلمات کلیدی پر کاربرد مربوط به محتوای شما را در نمودار نشان می دهد.

یافتن شهر هایی که بیشتر به دنبال این کلمات بودند

در بالاتر در این باره توضیح داده شد .که شهر هایی که بیشتر این کلمات کلیدی را جستجو کرده اند نمایش داده می شود در این صورت می توان این شهر ها را به عنوان هدف اصلی خود در فعالیت کاری قرار بدهید.

آموزش کار با گوگل ترندز

گوگل ترندز چیست شما می توانید در گوگل ترند چهار متغییر را جستجو کنید :

نوع جستجو : وب سایت , تصویر , ویدئو , خبر

دسته بندی موضوعی عبارت

بازه زمانی جستجو

انتخاب محل جستجو

یکی از ابزار های گوگل است که به در خدمات سئو به افراد سئو کار کمک میکند تا بهترین کلمات کلیدی را دریافت کنند

  • انتخاب محل جستجو: شما در این قسمت می توانید کشور مورد نظر خود را مشخص کنید تا فقط جستجوی آن منطقه را ببینید .
  • بازه زمانی جستجو: در این قسمت می توانید بازه زمانی مشخص را برای جستجو های مشخص انتخاب کنید
  • دسته بندی موضوعی عبارت : دسته بندی موضوع را مشخص کنید .کتاب – ادبیات – سرگرمی…و مثال های دیگر
  • نوع جستجو: در این قسمت مشخص کنید که جستجوی شما از کدام دسته باشد ( عکس , تصویر , خبری…)

شما می توانید تا پنج واژه را با هم مقایسه کنید یا همه آنها را در یک گروه قرار دهید

می توانید با استفاده از علامت به اضافه + بین هر واژه به گوگل می گویید که هدف جستجو بین این موارد انجام گیرد .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *