آموزش, بلاگ, سئو

هدف جستجو کاربر (search intent) چیست؟ هدف کلمه کلیدی

Keyword targeting

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در هدف جستجو کاربر و پیدا شدن بهترین نتیجه سرچ گوگل با بهینه سازی سئو صفحات وب سایت با هدف جست و جوی کاربران… هدف کاربر یا ‏Search intents‏ در واقع هدفی است که پشت عبارتی که کاربر در موتورهای جستجو دنبال ‏آن میگردد وجود دارد. search intent به معنی هدف جستجوی کاربران است و این معیار یکی از مهم‌ترین معیارهای است که شرکت گوگل به آن اهمیت می‌دهد .

4 نوع هدف جستجو کاربر وجود دارد

  1. اطلاعاتی Informational: کاربران به دنبال اطلاعات هستند. اینها کاربرانی هستند که می خواهند چیزی بدانند.
  2. ناوبری یا Navigational: کاربران در تلاش برای رسیدن به یک طراحی سایت صنایع غذایی خاص هستند. اینها کاربرانی هستند که می خواهند به جایی آنلاین بروند.
  3. تراکنش Transactional: کاربران آماده خرید یا انجام فعالیت آنلاین خاص دیگری هستند. اینها کاربرانی هستند که می خواهند کاری انجام دهند.
  4. تحقیق و بررسی تجاری (Commercial investigation) : کاربرانی که هدف آنها از جستجو، تحقیق و بررسی برای خرید است، حال این خرید ممکن است همان لحظه رخ دهد یا در آینده‌ای نزدیک. هدفِ جستجوهای این افراد، در دسته تجاری قرار می‌گیرد: افرادی که در بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی هستند و دو‌ به‌ شک‌اند که کدام محصول را انتخاب کنند یا میخواهند نظر کاربران دیگر را بدانند و مقایسه انجام دهند.

با تکنیک انتخاب انواع کلمات کلیدی آشنا شویم:

informational keywords: کلمات کلیدی پرسشی و سوالی هستند. برای رسیدن به جواب از این نوع کلمه کلیدی استفاده میشود.

transactional keywords: این کلمات کلیدی با هدف خرید در موتور سرچ می‌شود و هدف کاربر از جستجو چنین عباراتی صرفا خرید است.

navigational keywords: این نوع کلمات کلیدی برای زمانی هست که شما فرایند برندسازی خود را طی کرده اید و کاربر از حضور و وجود شما در فضای اینترنت آگاه است و میداند که خدمات و محصولات شما چیست.

commercial keywords: این نوع عبارات بیشتر برای مقایسه کردن استفاده می‌شود تا کاربر بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در هدف جستجو کاربر و پیدا شدن بهترین نتیجه سرچ گوگل با بهینه سازی سئو صفحات وب سایت با هدف جست و جوی کاربران

نکات مهم در مورد search intent

نیاز و هدف کاربران را پیدا کنید و کلمه کلیدی مناسب را برای هدف جستجو کاربر را انتخاب کنید .

  1. متفاوت باشید: گوگل به دنبال تنوع محتوا و ارائه ماهیت جدید در نتایج جستجو است. (یعنی اگر همه در مورد یک موضوع کلیشه ای صحبت میکنند، شما از یک دیدگاه جدیدتر، به آن موضوع نگاه کنید)
  2. هدف کاربر را درک کنید: ماهیت صفحه باید متناسب با هدف کاربر از جستجو باشد. (هدف کاربر دقیقاً چیست؟
  3. متخصص باشید: به جای پراکنده گویی، نقاط قوت خود را بشناسید و آن ها را تقویت کنید. (همه کار و هیچ کار نباشید! در یک حوزه بهترین باشید)
  4. کلمات کلیدی طولانی را دست کم نگیرید: با هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی میفهمید نیاز کاربر دقیقاً چیست)
  5. پاسخگو باشید: به جای فروش بیشتر، به پاسخ دادن سوالات کاربران توجه کنید. معمولاً حس اعتماد مشتری خود به خود به فروش منجر میشود)

تولید محتوا هدف جستجو

انتخاب نوع محتوا

کاری که شما باید بکنید این است که مطمئن شوید نیاز کاربر چیست و برای چه هدفی این عبارت را جستجو می‌کند. سپس نوع (کانسپت) محتوا را انتخاب کنید و شروع به تولید محتوا نمایید. یعنی ببینید محتوای شما باید از کدام نوع باشد:

  • پست بلاگ
  • صفحه محصول
  • دسته بندی محصول یا مقاله
  • صفحه فرود

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در هدف جستجو کاربر و پیدا شدن بهترین نتیجه سرچ گوگل با بهینه سازی سئو صفحات وب سایت با هدف جست و جوی کاربران

 طول مناسب محتوا

تولید محتوای مناسب با توجه به نیاز کاربران بر هدف جستجو کاربر اثر مستقیم دارد. نیازی به نوشتن محتوای طولانی نیست در عوض بیان مطالب مفید و تکمیل اطلاعات کاربران بر نتیجه نهایی تاثیر میگذارد .

محتوای رقبا

وقتی در حال جستجو و درک هدف کاربر هستید، به سوالات متداول هم دقت کنید این سوالات در صفحه جستجو نشان داده می‌شوند، مهم‌ترین و مرتبط ترین سوالات را در محتوای خودتان پاسخ دهید. رقبای فارسی زبان و انگلیسی زبان را بررسی کنید و ببینید چه نکاتی گفته‌اند و شما چه چیزی می‌توانید اضافه کنید، به موردی اشاره کنید که دور از چشم رقبا مانده است و از این راه، کاربران را جذب خود کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “هدف جستجو کاربر (search intent) چیست؟ هدف کلمه کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *