بلاگ, سئو

لینک داخلی / تاثیرات سئو سایت

Internal linking

لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین ها در اصول سئو است که باید به صورت اصولی رعایت شود تا افزای رتبه از گوگل را دریافت کنید شاید برای شما سوال شود که لینک سازی داخلی چیست و چه کاربردی دارد که اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما بیان کنیم باید گفت که لینک سازی داخلی یعنی در صفحه ای از یک وب سایت را به صفحه دیگری از همان سایت وصل کنیم برای درک بهتر یک مثال میزنیم.

شما فرض کنید که در یک سایت خبری در حال خواندن یک مقاله ی خبری هستید که چشمتان به یک کلمه ی آبی رنگ میخورد که مثلا آن کلمه راجب یکی از حوادث کشور بوده باشد و وقتی شما بر روی آن کلیک میکنید وارد یک صفحه دیگر میشود و درباره ی آن حادثه محتوایی نوشته شده است. فایده ی دیگری که لینک سازی داخلی دارد در مبحث ربات های گوگل تاثیر دارد یعنی زمانی که ربات های گوگل وارد سایت شما میشوند میتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند.اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیابد که لینک سازی داخلی فقط مربوط به مقاله ها و محتوا ها میشود؟

که باید گفت خیر تمام لینک هایی که در وب سایت وجود دارد شامل لینک سازی داخلی میشود که برای مثل لینک های منوی اصلی سایت، سایدبار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر و سایر بخش های صفحه وجود دارد اگر به صفحات خود سایت لینک داده باشند جزو لینک داخلی حساب میشود.

دلیل استفاده از لینک ها

در جمله وب به معنای تار عنکبوت است که از همین رو ساختار و نوع وب را به تار عنکبوت تشبیه میکنند آن هم به دلیل این است که تار عنکبوت به هم در نقاط مختلف وصل هستند و عنکبوت با استفاده از این تار ها به نقطه ای که لازم داشته باشند حرکت میکنند اما ممکن است یکی از تار ها به مشکلی بر بخورند و عنکبوت تواند از آن مسیر عبور کند در نتیجه مسیر خودش را عوض میکند تا به نقطه ای که میخواهد برسد اما نکته ی جالب در این اصست که ربات های گوگل از همین راه استفاده میکنند در نتیجه خزنده های گوگل برای رفتن به صفحات مختلف راه های زیادی دارند که به صفحه ی مورد نظر خود برسند و در صورت مشکل و خرابی راه دیگری را امتحان کنند اما اگر یک صفحه در وب سایت شما لینک داخلی و خارجی یا بک لینک نداشته باشد یعنی یک بن بست و از نظر ربات های گوگل این بن بست ها مضر هستند که به زبان ساده تر گوگل به سایت شما رتبه کمتری میدهد اما ن تنها گوگ بلکه کاربران هم از این موضوع ناراضی هستند و به راحتی از آن خارج میشوند و شما عملا یک صفحه ی بدون فایده ایجاد کردید.

اما اگر به توضحاتی که داده شد توجه نکنید و ساختار وب را در صفحات خود به کار نبرید گوگل به در سایت شما به همان بن بستی که در بالا گفته شد میخورد که در صورت رعایت نکردن این عمل موضوع سئو و بک لینک با کیفیت در تمام سایت ها به مشکل میخورد.که همچنین سایت شما هرچه از صفحات خروج یا Exit Page کمتری بر خوردار باشد از نظر گوگل محبوب تر میشود و رتبه بهتری را به سایت شما میدهد که میتوانید این کار را با لینک سازی داخلی و خارجی این بن بست هارا در سایت خود از بین ببرید.

لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین ها در اصول سئو است که باید به صورت اصولی رعایت شود تا افزای رتبه از گوگل را دریافت کنید

اصول  لینک سازی 

لازمه ی یک لینک سازی با کیفیت دانستن اصول و قواعد آن است که بفهمید به چه صورت آن را انجام بدهید که بهترین نتیجه رادریافت کنید. که این اصول به شما کمک میکند تا لینک سازی بهتری را در سایت خود داشته باشید و همجنین این عمل مزایایی در بر دارد که استفاده به شکل داخلی برای سایت ایجاد میکند.در ادامه به چند مورد از اصول و قواعد اشاره کردیم تا با کمک این ها بتوانید لینک سازی مناسبی در سایت خود داشته باشید و بتوانید نتیجه ی خوبی را دریافت کنید :

  • داشتن استراتژی برای لینک سازی داخلی
  • انتخاب محتوای مرتبط برای لینک سازی داخلی
  • استفاده از کلمات کلیدی در صفحات اصلی برای لینک سازی
  • انتخاب انکر تکست مناسب برای لینک (استفاده از کلمات کلیدی در آن)
  • بولد و رنگی کردن کلمات مشخص شده
  • مدیریت تناسب تعداد لینک سازی
  • ایجاد تناسب بین متن اصلی و لینک داخلی
  • داشتن تراکم مناسب برای لینک‌های داخلی متن

لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین ها در اصول سئو است که باید به صورت اصولی رعایت شود تا افزای رتبه از گوگل را دریافت کنید

ساختار لینک داخلی

یک ساختار هرمی یا همان درختی شکل را فرض کنید که نوع آن رفت و برگشتی باشد یعنی بتوان به تمام محتوا ها دسترسی پیدا کرد و از محتوای کل به جز رسید یا عکس آن اما نکته ای که در این زمینه مهم است مرتبط بودن مطلب در محتوا است که ارتباط معنایی با موضوع داشته باشد که کاربر برای مطالعه در شاخه و موضوعات دیگر استفاده کنید . همچنین به صورت میانبر در وب سایت ها استفاده شود و به یکدگر لینک داده شود.ای لینک ها در وب سایت مانند دروازه عمل میکنند یعنی شما با کلیک کردن بر روی لینک ها از شاخه ای به شاخه ی دیگر هدایت میکند.

همچنین این مزیت نیز رابط کاربری خوبی را ارائه میکند که استفاده از لینک های داخلی باعث میشود که کاربران راحت تر به مطالب دیگر دسترسی پیدا کنند تا میزان رضایت آنها از سایت بیشتر شود البته یک نکته مهم وجود دارد که با این کار شما از خروج کاربران جلوگیری میکنند که از خارج شدن در سایتن ها جلوگیری میکند و مدت زمان حضور افراد را در سسایت بیشتر میکند و باعث میشود کاربران سریع از سایت خارج نشوند.

لینک شکسته

لینک هایی که بر روی آن کلیک شود و وارد صفحه ی خالی از محتوا باشد لینک شکسته میگویند و در واقع چیزی که شما مشاهدئه میکند یک صفحه ی 404 است و لینک های شکسته به دو دسته تقسیم میشوند که یکی از آنها لینک داخلی و دیگری لینک شکسته ی خارجی است. اما باید به این نکته هم توجه داشه باشد که یکی از موارد مهم و قابل بحث در زمبنه ی لینک سازان است ودر مورد آن ها صحبت میشود.

لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین ها در اصول سئو است که باید به صورت اصولی رعایت شود تا افزای رتبه از گوگل را دریافت کنید

لینک سازی داخلی به صفحه ریدایرکت شده

در موقعیتی که برگه ای را با 301 ریدایرکت میکنیم باید تمامی لینک هارا اصلاح کنیم که ممکن است در زمان ساخت این برگه لینکی داده نوشود اما باید دقت کرد که اگر لینیک به صفحات ریدایرکت شده داده شده باشد تاثیر منفی بر روی سئو یک وب سایت میگذارد که دلیل این کار این است تا ربات های گوگل به بن بست نخورند و در سایت ما دچار سرگردانی نشوند.که در زمان طراحی سایت با تکنیک های مختلف باید این نکات رعایت شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “لینک داخلی / تاثیرات سئو سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *