آموزش, برنامه نویسی, بلاگ

طراحی قالب وردپرس اختصاصی- صفحات مهم در وردپرس

WordPress theme design

طراحی قالب وردپرس و برنامه نویسی ، شخصی سازی و کدنویسی اختصاصی قالب ، پلاگین نویسی و رعایت اصول سئو و بک لینک سازی داخلی و خارجی … امروز استفاده از وردپرس و قالب های شخصی سازی متناسب با کسب و کار به فرور در توسعه طراحی سایت رواج پیدا کرده است . در طراحی قالب وردپرس نیاز است تا اصول سئو به طور کامل رعایت گردد تا با توجه به طراحی رابط کاربری سایت ، صدمه ای به سئو و ایندکس صفحات نیز وارد نشود.

صفحات مورد نیاز طراحی قالب وردپرس

header.php

نام دیگر این صفحه سربرگ می باشد . این صفحه مشخصات کلی وب سایت را در اختیار دارد . مشخصاتی چون متا تگ های وبسایت ، لینک های وارد شده به سایت ، فایل های استایل ضمیمه شده ، فایل های جاوااسکریپ قالب و … . این صفحه به علت تکرار در تمامی صفحات به نام سربرگ اصلی نیز نام برده می شود .

index.php

صفحه اصلی که ربات های گوگل ، یاهو ، بینگ ، یاندکس و بایدو که برای اولین بار هویت یک سایت را شناسایی می کند . این صفحه با عنوان صفحه خانه نیز نام برده می شود. هر طراحی که داخل این صفحه قرار بگیرد در صفحه اصلی نشان داده می شود .

archive.php

قالب نمایش بایگانی ها نظیر پست ها برگه ها لینک ها پروژه ها و تمامی محتویات داخل سایت بر عهده این صفحه می باشد . نام دیگر این صفحه آرشیو نیز می باشد .

search.php

قالب نتایج جستجو در وردپرس . نمایش تمامی محتویات سرچ شده در داخل سایت توسط کاربران بر عهده این صفحه در قالب می باشد .

category.php

قالب نمایش بایگانی دسته ها ، تمام دسته بندی هایی که در داخل یک پست یا پست شفارشی قرار میگرد با کلیک عنوان بر روی آن لینک تمامی پست های دارای دسته بندی مشابه در این صفحه نمایش داده می شود .

tag.php

قالب نمایش بایگانی برچسب ها ، تمام برچسب هایی که در داخل یک پست یا پست شفارشی قرار میگرد با کلیک عنوان بر روی آن لینک تمامی پست های دارای برچسب مشابه در این صفحه نمایش داده می شود .

author.php

طراحی قالب وردپرس قالب نمایش صفحه همه ارسالهای نویسنده ، در قالب وردپرسی بای مشخص کردن اینکه یک نویسنده و یا ادمین چه پست هایی را داخل روت اصلی بارگذاری کرده است از این صفحه استفاده می گردد .

sidebar.php

ستون کناری ، نمایش ابزارک ها و یا ویجت های صفحه اصلی و یا صفحه تکی نوشته ها به عهده این بخش می باشد .

single.php

قالب مطالب ، نمایش تمامی محتوایی که در بخش Post ادمین بار وردپرس قرار دارد ، بر عهده این بخش می باشد . طراحی این صفحه کامل شخصی سازی می باشد و برنامه نویس می تواند با در نظر گرفتن محتوای مورد نیاز خود ، طراحی المان های این صفحه را کم و یا زیاد کند .

page.php

قالب برگه ، در این صفحه طراحی و دیزاین کلی صفحاتی که به عنوان معرفی شرکت و یا فروشگاه قرار است ساخته شود قرار می گیرد. از نظر اصول سئو این صفحه مهم ترین بخش یک سایت می باشد و بسیار زود تر از صفحات دیگر ایندکس می شود . پس در طراحی این صفحه باید اصول ریسپانسیو بودن و چیدمان المان ها را رعایت کنیم تا علاوه بر طراحی رابط کاربری زیبا و گیرا ، اصول سئو نیز در آن رعایت گردد .

comments.php

قالب نظرات ، تمامی کامنت هایی که در یک وبسایت در داخل صفحات و نوشته ها ، محصولات و پروژه ها نوشته می شود ، با توجه به استایلی که برای این صفحه در نظر گرفته شده است قرار می گیرند .

searchform.php

قالب فرم جستجو ، تمامی محتویاتی که داخل سایت شما سرچ می گردد از طریق این صفحه و با توجه به استایلی که رای آن در نظر گرفته اید نمایش داده می شود .

functions.php

توابع ویژه وردپرس ، صفحه بسیار مهمی برای قالب می باشد . تمامی توابع و الگوهایی که برای قالب خود تعریف می کنید ، قابلیت های جدیدی که برای قالب خود می نویسید و یا امکاناتی که برای قالب تعریف می کنید باید در این صفحه قرار بگیرد .

script.js

اسکریپتهای استفاده شده در قالب ، تمامی فایل های جاوااسکریپت و کتابخانه های آن که در قالب مورد استفاده قرار می گیرد در این صفحه نوشته می شود .

footer.php

طراحی قالب وردپرس قالب پا نوشت یا فوتر وب سایت وردپرس ، این صفحه هم مانند صفحه header.php در تمامی بخش های یک وب سایت در انتهای صفحه قرار دارد . همچنین مکان لینک شدن تمامی فایل های جاوا اسکریپت به وبسایت نیز می باشد .

style.css

استایل های css سایت ، تمامی استایل ها و دیزاین های تعریف شده در داخل سایت و بخش های کد در این فایل قرار می گیرد . در انتها این صفحه را در بخش header.php لینک می شود تا از استایل های نوشته در این صفحه داخل سایت استفاده گردد .

rtl.css

طراحی قالب وردپرس تنظیمات css برای نوشتن راست به چپ ، این صفحه مناسب برای قالب های چند زبانه می باشد . زمانی که می خواهیم قالب فارسی را به انگلیسی تبدیل کنیم و برعکس از این صفحه استفاده می کنیم .

child page or post

در برخی از موارد نیز برای اینکه یک صفحه یا مقاله را با استایل مخصوص یا متفاوت نمایش دهند از یک فایل فرزند استفاده می کنند که تمامی استایل نوشته شده در آن به وسیله یک گزینه در وردپرس آن را فعال می سازد.

این فایل در فولدر قالب قرار گرفته و در بالای آن به وسیله کامنت وردپرس مشخص می شود که مرتبط به کدام بخش برگه یا پست می باشد.

بازگشت به لیست

7 دیدگاه در “طراحی قالب وردپرس اختصاصی- صفحات مهم در وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *