آموزش, بلاگ

نکات انتخاب دامنه-معرفی رایج پسوندها

Tips for choosing a domain name

نکات انتخاب نام دامنه مناسب وب سایت و کسب کارتان و تاثیر آن در سئو است. که پسوند دامنه و برندسازی نیز تاثیر مثبت دارند برای انتخاب دامنه باید سعی بر این داشته باشید. که دامنه ی مرتبطی را با کسب کار خود انتخاب کنید. زیرا آدرس دامین میشود همان کلماتی که کاربران سرچ میکند اما اگر دوست ندارید موضوعی در رابطه با کسب کارتان در آدرس دامنه ی خود داشته باشید. حتما باد اسم برند خود را در آن جای گذاری کنید و انتخاب نام پر محتوا یکی از ضروری ترین نکات برای انتخاب دامین است.

نکاتی دربار انتخاب دامنه

نکات انتخاب نام دامنه اول و مهم تر از همه این است که باید سعی کنید دامنه را طوری انتخاب کنید که هم کوتاه باشد و هم از کلماتی ساخته شده باشد. که در ذهن بماند یعنی طوری باشد که مخاطب با یک بار خواندن و یا سرچ کردن آن ،آدرس دامنه ی شما در ذهنش بماند.

از اعداد استفاده نکنید

همچنین سعی کنید از اعداد و خط تیره در دامنه خود استفاده نکنید ممکن است که دامنه شما را خاص یا زیبا تر بکند اما بهتر است. که آن را انجام ندهید زیرا این موارد میتواند در سئو سایت ، شما را به مشکل بکشاند و یکی از نکاتی که در بالا به آن اشاره شد این است. که نام دامنه گویا نوع کسب و کار شما باشد و یا از برند شما ساخته شده باشد و به طوری نوع فعالیت شرکت را از طریق دامنه متوجه شد. نکات انتخاب نام دامنه اگر دامنه شما ساده و روان باشد طوری که کاربران آن را به راحتی در خاطر بیاورد و آن را سرچ بنمایند. نه تنها باعث بالا رفتن مخاطب شما میشود بلکه باعث میشود رتبه سایت شما در بحث سئو بالاتر برود.
یکی دیگر از مواردی که بسیار باید در انتخاب دامنه به آن دقت شود این است. که در پلتفرم های دیگر و در فضای اجتماعی یا در ثبت لوگو از آن استفاده نکرده باشند. از پسوند های مناسب کسب و کارتان به کار ببرید مثلا اگر سایت فروشگاهی دارید. از پسوند shop استفاده کنید که بیان گر نوع خدماتی که شما ارائه میدهید باشد

نکات انتخاب نام دامنه مناسب وب سایت و کسب کارتان و تاثیر آن در سئو است که پسوند دامنه و برنسازی نیز تاثیر مثبت دارند

پسوند های سایت و نکات انتخاب نام دامنه

تمامی دامنه هایی که در حال فعالیت هستند یک پسوندی در انتهای سایت خود دارند که به معروف ترین آنها میتوان به .com اشاره کرد که در واقع این پسوند جهانی است که در کل جهان شناخته شده است و از پسوند داخلی میتوان به پسوند های .ir اشاره کرد پسوند های دیگری هم وجود دارد که برای سایت های دیگری که نوع محتوایشان فرق دارد استفاده میشود

منطقه جغرافیایی در انتخاب نام دامنه

اگر تجارت شما متعلق به یک کشور است، برای اینکه بتوانید در میان برندهای دیگر محبوبیت بیشتری کسب کنید، می توانید پسوند دامنه را مطابق با منطقه جغرافیایی خود انتخاب کنید که این می تواند در سئو سایت شما موثر واقع شود. همچنین با انتخاب منطقه جغرافی به کاربران میفهمند که در کجا فعالیت میکنید. دامنه ی کوتاه بهتر است یا دامنه ی بلند؟ استفاده از حروف و کلمات اضافی برای طولانی کردن دامنه کاری کاملا اشتباه است، بلکه در بیشتر موارد استفاده از دامنه ای کوتاه باعث ماندن در ذهن کاربران میشود.

انتخاب هاست

میزبانی وب یا هاست (Host) به بخش‌های مجازی و متعدد یک سرور گفته می‌شود. هر یک از این بخش‌ها میتوانند جهت میزبان یک وب سایت مورد استفاده قرار گیرند. بعد از انتخاب نامه دامنه شما نیاز به یک هاست دارید تا وب سایت خود را راه اندازی کنید و باید طبق نیاز خود هاست را خریداری کنید که در یک مقاله به آن میپردازیم.

استفاده کلمات کلیدی

در نام دامنه از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید.موتورهای جستجو با کمک کلمات کلیدی می‌توانند موضوع سایت شما را درک کنند. در نتیجه شما باید از کلمات کلیدی در محتوا و نام دامنه استفاده کنید تا در مبحث سئو سایت، سایت شما رشد خوبی در کوتاه مدت داشته باشد

از نام فارسی در نام دامنه استفاده نکنید

شاید در وب سایت های مختلف نام های فارسی دیده باشد که از نام های فارسی در آدرس دامنه خود استفاده نمودند. که آنها به امید این فاکتور اصلی کلمه کلیدی در دامنه استفاده کردند که در سئو سایت یه رتبه های برتر گوگل راه پیداکنند اما با این کار اعتبار خود را زیر سوال میبرند و مشتری های محدودی به آنها اعتماد میکند پس به هیچ عنوان از کلمات فارسی در سایتتان استفاده نکنید.

کوتاه یا بلند بودن نام دامنه

یکی از فاکتور های مهم برای بهتر دیده شدن کسب کار شما و همچنین تثبیت برندینگ بودن شما تعداد حروف به کار گیری شده در نامه دامنه ای است انتخاب میکنید اما برخی مدیران و صاحبان سعی دارند که برخی از کلمات را بگنجاند که این کار اشتباهی است زیرا نام دامنه هرچه کوتاه تر باشد مخاطب راحت تر میتواند آن را سرچ کند و بهتر در ذهنش میماند

مجموعه ایرنیک در نکات انتخاب نام دامنه

شرکت ایرنیک مدیریتی بر دامنه های داخلی دارد که آنها را ثبت و راه اندازی میکند. برای استفاده از دامنه ir ابتدا نیاز به این دارید که در سایت ایرنیک ثبت نام کنید و نوع فعالیت خود را به شرکت ایرنیک معرفی کنید یک نکته بسیار مهم برای ثبت نام در این سامانه وجود دارد که باید دقیقا اطلاعات شخصی خود را به صورت دقیق و به درستی وارد کنید. همچنین پس از انجام ثبت نام این کار ها و خرید دامنه ی ir به مدت یک الی دو هفته برای فعال سازی این دامنه زمان لازم است باید توجه داشته باشید که این مورد فقط برای دامنه ی ir است و تمام دامنه های دیگر نیاز به انجام ثبت نام در ایرنیک را ندارند و همچنین بعد از خرید در همان لحظه راه اندازی و فعال میشوند.

نکات انتخاب نام دامنه مناسب وب سایت و کسب کارتان و تاثیر آن در سئو است که پسوند دامنه و برنسازی نیز تاثیر مثبت دارند

IP چیست؟

شبکه اینترنت یک دنیای بی پایان از کامپیوترها می باشد که به یکدیگر متصل شده اند. هر کامپیوتر دارای یک کد مخصوص به خود است که منحصر به فرد می باشد به این کد IP می گویند. IP مخفف Internet Protocol است و کد یا آدرسی است که به دستگاه‌های متصل به اینترنت اختصاص داده می‌شود. آشنایی با آدرس آی پی می‌تواند درک عمیق‌ تری از اینترنت و زیرساخت‌‌های آن برای ما ایجاد کند.

چگونگی کار دامنه و نکات انتخاب نام دامنه

شما با وارد کردن یک آدرس در مرورگر خود یک درخواست به شبکه جهانی که به سرورهای نامه دامنه متصل است می فرستد که این سرور ها برای سرور های دیگر نیز درخواست ارسال میکند و نتایج جست و جو را به شما نشان میدهد. برای این که وقتی شما نام دامنه ای را سرچ میکنید. محتوایی به شما نشان دهد نیاز به اتصال دامنه به یک هاست از طریق Name Server امکانپذیر است که در برخی مواقع لازم دارید.

نکات انتخاب نام دامنه تلفظ آن

نام شرکت شما و همچنین دامنه ی شما به راحتی به زبان بی اید و راحت تلفظ شود. برای مثال یک دوست از شما میپرسد. که آن محصول را از کجا خریده ای و شما در پاسخ میگوید از فلان سایت پس به همین دلیل تلفظ نام دامنه و همچنین شرکت شما یک فاکتور مهم در انتخاب دامنه است.

رایج ترین پسوند ها در نکات انتخاب نام دامنه

  1. com:یکی از رایج ترین پسوند ها در سراسر جهان است
  2. org:معمولا برای سازمان ها یا برای نهاد ها به کار میرود
  3. net:برای شرکت های توسعه وب یا شبکه های اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرد
  4. biz:مخصوص سایت های تجاری یا بیزینس می باشد
  5. info:برای سایت های خبری  اطلاع رسانی استفاده میشود
  6. edu: از سایت های آموزش میتوان از این پسوند استفاده کرد
  7. gov:نهاد های دولتی از آن استفاده میکنند
  8. name:اشخاص حقیقی استفاده میشود
  9. me:به معنی من است و خودمانی تر از بقیه است
  10. tv:برای سایت هایی که مربوط به کانال های تلوزیونی هستند کاربد دارد
  11. ir:یک دامنه ایرانی است که هر کور دامنه مخصوص به خودش را دارد

نکات انتخاب نام دامنه مناسب وب سایت و کسب کارتان و تاثیر آن در سئو است که پسوند دامنه و برنسازی نیز تاثیر مثبت دارند

نکات انتخاب نام دامنه و تمدید دامنه

دامنه ها یک مدت محدودی در اختیار شما هستند. که تا آن مدت از زمان صاحب امتیاز دامنه شما هستید. اما اگر از آن مدت بگزارد دامنه شما را هر فرد دیگری میتواند انتخاب و خریداری کنند. معمولا دامنه ها را یک ساله تمدید میکنند اما این بسته به انتخاب خودتان است که بعد چه مدت دامنه ی شما تمدید شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “نکات انتخاب دامنه-معرفی رایج پسوندها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *