برنامه نویسی, بلاگ, طراحی سایت ارزان, طراحی سایت مدرن, طراحی وب

شرایط سایت سایت اینترنتی

Website construction conditions

زمانی که شما بخواهید یک ساخت سایت اینترنتی شروع کنید، اولین کاری که انجام میدهید یک جست و جو در اینترنت میکنید و با چند تلفن تماس میگیرد و مشکل این است که هر کدام به شما چیزی میگویند ولی ما برای راحتی و سر در گم نشدن شما کاربران به تمام چیزهایی که برای یک طراحی سایت لازم است را در این مقاله بهش پرداختیم.

داشتن یک فروشگاه اینترنتی ، برای شما هم می‌تواند مزیت جالبی داشته باشد. مهم‌ تر از همه، اینکه نیاز به مکان فیزیکی برای ارائه محصولات نخواهید داشت و نیاز نیست بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف اجاره یک مکان کنید.

ساخت سایت اینترنتی چه شرایطی دارد اگر به دنبال سایت برای کسب کار خودتان هستید میتوانید با مراجعه به این مقاله جواب خودتان را بگیرید

طراحی سایت چیست؟

یک سایت یا وب دیزاین Web-Design به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات آن گفته می‌ شود. طراحی سایت صنایع غذایی یک پروسه است که از چند بخش مختلف صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و اصول سئو تشکیل شده است.

برای ساخت سایت اینترنتی چه انتخاب هایی داریم

شما برای این که یک سایت اینترنتی داشته باشید. چند انتخاب متفاوت دارین که هر کدام بسته به نوع انتخاب شما قیمت و خدمات متفاوتی دارند

  • طراحی سایت با استفاده از سایت‌ساز اشتراکی
  • طراحی سایت اختصاصی یا به عبارتی برنامه نویسی شده
  • طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا یا CMS هایی، مانند وردپرس و جوملا

اساس ساخت سایت اینترنتی این است که هدف سایتتان را تعیین کنید و ببینید کسب کار شما نیاز به طراحی سایت نیاز دارد یا خیر و اگر لازم دارد چه نوع سایتی مناسب شماست.  به‌ طور کلی هر سایتی در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید برای ساخت سایت سه پیش نیاز حیاتی لازم داریم:

  • دامنه
  • هاست
  • طراحی سایت

اما یک فردی که میخواهد برای کسب کار خودش یک وب سایت اینترنتی راه اندازی کند. احتمال دارد به ابن کلمات آشنا نباشد برای همین ما در ادامه به توضیح و کاربرد این کلمات پرداختیم با ما همراه باشید.

دامنه یا Domain

هر سایتی به صورت اختصاصی یک آدرسی برای خودش دارد که با وارد کردن آن در گوگل وارد آن سایت میشود برای ساختن یک سایت هم نیز ابتدا به یک آدرس یا دامنه نیاز دارد به زبان ساده بگوییم در واقع دامنه قسمتی از سایت است که سرچ میشود مثلا tafakorebartar.com یا google.com که تمامی این ها یک پسوند دارند.

پیشوند سایت

ساخت سایت اینترنتی همه ی دامنه‌ها کلّاً از دو بخش تشکیل می‌شوند؛ آدرس اصلی و پسوند. البته دامنه شامل پیشوند هم می‌شود ولی ۹۹ درصد سایت‌ها پیشوند یکسان یا همان (www.) دارند. آدرس اصلی، آدرسی است که خود شما انتخاب می‌کنید. البته اگر کسی قبل از شما آن را انتخاب نکرده باشد. در همین قدم انتخاب دامنه برای سایت، باید نهایت دقت و خلاقیت را داشته باشید. چون شما با این آدرس شناخته می‌شوید و باید نام دامین شما ساده، روان، کوتاه و به‌گونه‌ای باشد که به‌ راحتی به حافظه سپرد شود.

پسوند اصلی

تمامی سایت ها یک پسوند اصلی دارند که انتخاب این هم در اختیار خود شماست. مثلاً (.com, .org, .net, .info) نمونه‌هایی از پسوندهای عمومی است که هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. پسوند دامنه نیز به‌ نوبه خود اطلاعاتی ارائه می‌دهد. com به معنی کلمه commercials است. که برای فعالیت‌ها و سایت‌های تجاری مناسب است. org به معنی کلمه organization است که مختص ارگانهای مختلف است ولی آنطور که اشاره شد. هر شخصی می‌تواند از آن استفاده کند. net به معنی کلمه network و برای فعالیت در حوزه شبکه است. info به معنی کلمه information است. که برای فعالیت در زمینه اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات است.

ساخت سایت اینترنتی چه شرایطی دارد اگر به دنبال سایت برای کسب کار خودتان هستید میتوانید با مراجعه به این مقاله جواب خودتان را بگیرید

هاست یا Host

هاست در لغت به معنی میزبانی و پذیرا بودن است. در بخش شبکه هم هاست پذیرا فایل هاست که یعنی فایل ها را در خود جای میدهد. هاست نوعی کامپیوتر است که همیشه به شبکه اینترنت متصل است. دیتا و اطلاعات سایت شما در هارد و فضای ذخیره سازی آن بارگذاری می‌شود و در هر لحظه آماده خدمت است. محتوایی که ساخته می‌شود و در سایت قابل‌ مشاهده است؛ در حقیقت بر روی‌ هاست ذخیره می‌شود.

انواع هاست

هاست هم به‌ نوبه خود انواعی دارد و بازهم بر اساس نوع سایت شما و نیازتان باید انتخاب شود. به‌ طور کلی انواع ‌هاست عبارت است از: هاست رایگان، هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست محلی، هاست مجازی، هاست ابری، هاست خوشه‌ای که هر کدام کاربرد خود را دارند و نمیشود برای هر سایتی هر کدام که دلمان خواست استفاده کنیم چون در آینده شما یک سایت طرحی میکنید که به عبارتی سایت حرفه ای تری است که امکان دارد به مشکل های جدی رو به رو شوید.

هاست اشتراکی

هاست‌ نیز همانند دامنه که برای سایتتان انتخاب کرده‌اید، به‌ صورت اشتراک زمانی فروخته می‌شود (به‌ جز هاست محلی) و برای همیشه متعلق به شما نخواهد بود و بعد از اتمام اشتراک باید مدت آن را تمدید کنید.

ساخت سایت اینترنتی چه شرایطی دارد

تا  اینجا فقط پیش‌ نیازهای اولیه سایت را مرور میکردیم و از این به بعد می‌توان گفت که کار سخت می‌شود یا آسان. طراحی سایت بازهم بسته به نیاز و ویژگی‌های سایتی که شما میخواهید  انجام می‌شود. طراحی سایت عبارت است از ساخت و ایجاد چهارچوب و قالب‌ها، آیکون‌ها، صفحه‌های مختلف و زیبایی ظاهری که کاربر با آن در تعامل است. و در پس‌ زمینه این‌ها، کدها و تابع‌هایی که برای پردازش و پاسخ به کاربر سایت، وجود دارد.

به بیان ساده‌تر فرایند ایجاد هر چیزی که مشاهده می‌کنید و نمیکنید، از لحظه ورود به هر سایت تا خروج از آن به بخش طراحی مربوط میشود. همانطور که در بالا اشاره شد با سه روش میتوان سایت را طراحی کنیم که در ادامه به توضیح درباره آنان میپردازیم:

راه اندازی سایت با سایت‌ساز ها

ساخت یک سایت با سایت ساز ها آسان ترین روش است و همینطور معایب و مزایا خودش را دارد که از همین اول باید گفت معایب بیشتری نسب به سایت های دیگر دارد و امکان هک شدن در این نوع سایت ها بسیار بالاست. این روش، مناسب کسانی است که یا دانشی در زمینۀ کدنویسی و طراحی سایت ندارند. یا اینکه اصلاً فرصت این کار را ندارند و ترجیح می‌دهند وقتشان را صرف بخش‌های دیگر کار کنند.

شرایط طراحی سایت با سایت ساز ها

برای راه‌اندازی سایت با سایت ساز، نیازی به خرید هاست نیست و تنها در چند دقیقه، سایت اولیه شما حاضر می‌شود. تنها کاری که شما باید بکنید این است که سایت را به سلیقه خودتان شخصی‌ سازی کنید. عنوان، منو و صفحات مورد نیاز را اضافه کنید و محتوای آن را بارگذاری کنید. اما سایت ساز ها تمام قابلیت و شخصی سازی که شما از یک سایت میخواهید را ندارد اما در وقت و هزینه شما صرفه جویی میشود و برای کسانی که بودجه محدود و زمان کمی دارند گزینه ی خوبی است.

راه اندازی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا

اگر به دنبال طراحی سایت برای خودتان بوده اید احتمالا نام وردپرس را تا به حال شنیده اید و یا افراد زیادی طراحی سایت با وردپرس را به شما پیشنهاد کردن. وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که محبوبیت خوبی به دست آورده است. سیستم های مدیریت محتوای دیگری هم هستن که در بعضی شرایط بهتر از وردپرس عمل میکند. ولی همچنان وردپرس محبوب تر از بقیه است که دلیل این محبوبیت رابط کاربری راحت و قابل درک است.

CMS

درباره انتخاب یک CMS یا همان سیستم مدیریت محتوای خوب برای راه‌اندازی سایت، پیشنهاد ما استفاده از وردپرس برای سایت شخصی، استفاده از افزونه ووکامرس برای سایت‌هایی با تعداد محصولات محدود و استفاده از پرستاشاپ، مجنتو و اپن کارت، برای فروشگاه‌های کوچک تا متوسط است.

راه اندازی سایت با پلتفرم اختصاصی

برای این نوع از سایت ها باید کد نویسی کرد که همه ی افراد این دانش را ندارند که برای این داشتن یک همچین سایتی باید به یک شرکت طراحی سایت مراجعه فرمایید که معمولا هزینه های بالایی دارند. این نوع سایت ها بیشتر به درد کسانی میخورد که محدودیت بودجه ندارند و به دنبال یک سایت اختصاصی و منحصر به فرد برای کسب کار خودشان را دارند.

دریافت ای نماد برای ساخت سایت اینترنتی

خیلی از افراد نمیدانند ای نماد چیست در واقع باید گفت کسانی که سایت فروشگاهی و فروش محصول دارند مخصوص به شماست. فروشگاه اینترنتی، بدون درگاه پرداخت عملاً بی استفاده است که میتوانید درگاه پرداخت را دریافت کنید اما ممکن است با کمی مشکل رو به رو بشوید پس بهتر است از شرکتی که برای طراحی سایت خودتون انتخاب میکنید درخواست درگاه پرداخت هم بکنید.

دریافت نشان ای نماد یا نشان اعتماد همانطور که از اسمش مشخص است. برای اعتماد کاربرانی که به سایت شما سر میزند است تا راحت تر اعتماد کنند و با اعتماد بیشتری از شما خرید کنند.

ساخت سایت اینترنتی چه شرایطی دارد اگر به دنبال سایت برای کسب کار خودتان هستید میتوانید با مراجعه به این مقاله جواب خودتان را بگیرید

کلام آخر

ساخت سایت اینترنتی تا اینجای کار به تمام مواردی که برای طراحی سایت نیاز بود اشاره کردیم. اما طراحی سایت آن گونه که شما میپسندید کار هر کسی نیست و بهتر است طراحی سایت خودتان را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید. برای طراحی سایت‌تان میتوانید به سایت ما یعنی تفکر برتر یا شرکت ما مراجعه کنید و از این که طراحی سایت خودتان را به ما میسپارید آسوده خاطر باشید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “شرایط سایت سایت اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *