برنامه نویسی, بلاگ, طراحی سایت ارزان, طراحی سایت در تهران, طراحی سایت مدرن, طراحی وب

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

مراحل طراحی سایت شامل چه مواردی است؟

در مراحل طراحی سایت و خلق یک وب سایت برای هر نوع کسب  و کاری نیازمند این هستیم که چندین مرحله را طی کنیم و بعد از پشت سر گذاشتن تمام مراحل طراحی سایت ، در صورت نیاز مشتری به انجام مراحل سئو نیز میپردازیم. در زمانی که شما قصد دارید یک وب سایت برای خود داشته باشید برای هر نوع خدماتی که ارائه میکند یا محصولاتی که برای فروش میگذارید برای طراحی سایتی که درد خور نیاز شما است چندین مرحله باید طی شود که اگر شما از آنها با خبر نباشید ممکن است که از نداشتن اطلاعات شما سو استفاده شود. و همینطور برای مشاوره بیشتر و رایگان میتوانید بر روی دکمه ی زیر کلید نماید و با نیرو های پشتیبانی شرکت تفکر برتر تماس بگیرید. 

اولین مرحله طراحی سایت خرید هاست و دامنه

در اولین مرحله از طراحی سایت و داشتن یک وب سایت نیازمند یک هاست و دامنه است که باید آنها را خریداری کنید و در صورت خرید از یک شرکت هاستینگ به صورت خودکار بین این دو ارتباطی برقرار میشود اما اگر هاستینگ و دامین خود را از دو شرکت جدا گانه خرید کرده باشید باید با تکنیک های مختلف این ارتباط را برقرار کنید.

اما این موارد در شرح حال یک شرکت طراحی سایت صدق میشود و ملزم به انجام این موارد توسط شما نیست. اما اگر شما با دامین آشنایی ندارید باید گفت که انتخاب نام آن بر عهده ی خودتان است.

اما خرید هاستینگ یعنی میزبانی داده های شما بر عهده ی طراح سایت شما است که باید بر اساس نیاز شما و تعداد محصولات شما  باید برآورد شود که میزبانی داده ی شما چند گیگ باشد.

قفل ssl

یکی دیگر از مراحل طراحی سایت رعایت  مواردی که لازم است آن را آجرا و خریداری میکنید قفل ssl است که خرید آن مانند هاست و دامنه الزامی نیست اما این موضوع توسط گوگل بسیار سخت گیرانه پیگیری میشود و به همین دلیل خرید آن لازم است.

اما این قفل ssl کاربدرش در این است که در زمانی که کاربر وارد سایت شما میشد در کنار دامنه ی شما یک قفل کوچک مشاهده میکند و این به این معنی است که داده های وب سایت شما با مرورگر به صورت کامل امنتیشان حفظ شده است و هیچ مشکل امنیتی کاربر را تحدید نمیکند.

اما در آخر ما درباره ی هاست وردپرسی مقاله ی کاملی ارائه دادیم که میتوانید با مطالعه آن در انتخاب هاست اطلاعات بیشتری کسب کنید 

نکات انتخاب نام دامنه

یکی از مراحل طراحی سایت خرید دامین است که شامل نکاتی میشود که در ادامه به آن میپردازیم. در هنگام ثبت نام دامنه که جزو یکی از مراحل طراحی سایت است باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین دامنه را برای خودتان انتخاب کنید. اما شاید شما با این نکات اشنایتی نداشته باشید که ما در ادامه به این نکات اشاره میکنیم:

  1. باید سعی کنید دامنه ای که انتخاب میکنید به قدری جذاب باشد که به راحتی در ذهن بماند
  2. همچنینی باید سعی کنید دامین شما کوتاه باشد چون مخاطب تمام آن را نمی خواند و همینطور چیزی در ذهنش نمی ماند
  3. نکته ی بسیار مهمی که برخی افراد به آن توجه نمیکنند برند سازی است که در ابتدا باید وضعیت دامنه را چک کنند که میتوانند آن را خریداری کنند یا خیر
  4. نامی که انتخاب میکنید باید با کسب و کار شما مرتبط باشد
  5. اگر برند سازی برای خود کرده اید باید اسم فروشگاه یا برند شما در دامنه وجود داشته باشد
  6. توجه داشتن به پسوند دامنه و مرتبط بودن آن 
  7. استفاده از کلمات کلیدی که این موضو در سئو سایت بسیار تاثیر دارد 
  8. برای وب سایت های شخصی میتوانید از اسم و فامیل خودتان برای اسم دامنه استفاده کنید

برای اطلاعات دقیق تر درباره انتخاب نام دامنه میتوانید بر روی دکمه ی زیر کلیک کنید:

مرحله دوم طراحی سایت مشخص کردن نیاز مشتری

در  مراحل طراحی سایت و در بخش دوم شناخت نیاز مخاطب است که چه نیازی دارد و باید در برابر آن چه مواردی را رعایت کنیم تا تمامی سایت مورد پسند کاربر باشد و بتواند از وب سایتی که برای کسب و کارش طراحی کرده ایم بهترین استفاده را ببرد. اما شناخت نیاز مخاطب به چه مواردی مربوط میشود و تفاوت آنها و همینطور تعیین قیمت آنها به چه صورت است ؟

طراحی سایت اختصاصی

یکی دیگر مراحل طراحی سایت ، طراحی اختصاصی است که برای افرادی که به دنبال یک طرح خاص و اختصاصی شده هستند در رابطه با کسب و کارشان بهترین گزینه طراحی سایت اختصاصی است. که در این نوع از مراحل طراحی سایت تمامی موضوعات با برنامه نویسی و کد زنی طراحی میشود. اما تنها عیبی که در این مورد وجود دارد هزینه های بالایی است که در طراحی سایت اختصاصی وجود دارد است که مناسب افرادی است که برای هزینه کردن یک وب سایت اختصاصی هیچ مشکلی ندارند و به دنبال یک طرح اختصاصی هستند.

طراحی سایت وردپرسی

در زمان های گذشته مراحل طراحی سایت فقط به برنامه نویسی و کد زنی ختم می شود. اما با گذشت زمان سیستم های مدیریت محتوایی منتشر شده اند که هر کدام در زمان خودشان توانسته اند که بهترین باشند. اما در حال حاضر یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا که اخیرا بسیار سر زبان ها افتاده است وردپرس است که با آن و امکاناتی که در آن وجود دارد یک وب سایت خاص و زیبا انتشار بدهیم.

سیستم مدیریت محتوا یا cms چیست؟

در بحث مراحل طراحی سایت انتخاب نوع سایت اختصاصی یا وردپرسی مساله ای وجود دارد که بسیاری از افراد از آن بی خبر هستند که آن هم سیستم های مدیریت محتوایی است که در ادامه به آن میپردازیم. ممکن است با شنیدن سیستم مدیریت محتوا در بخش بالایی برایتان سوال پیش بی آید که این سیستم چیست و چه کاربردی دارد ؟

که باید گفت این نوع از cms ها برای مدیریت ساده ی سایت و دسترسی آسان به تمامی بخش ها به وجود آمده اند که برای افرادی که دانش کد زنی ندارند و میخواهند سایت خودشان را مدیریت کنند بهترین گزینه است. زیرا شخصی که برای کسب و کارش وب سایت طراحی میکند زمان و هزینه ی لازم را برای یادگیری برنامه نویسی را ندارند که برای آنها وجود پنل سیستم مدیریت محتوا بسیار نیاز است.

طراحی سایت با قالب های آماده

یکی دیگر از مراحل طراحی سایت و یکی از امکانات وردپرس داشتن قالب هایی است که از آنها به عنوان قالب های آماده یاد میشوند. برای افرادی که نیاز ندارند یک سایت خاص و زیبا داشته باشند میتوانند از قالب های آماده استفاده کنند. همچنین هزینه ی طراحی این نوع سایت ها بسیار پایین است زیرا که برای آن نیاز نیست که طراحی برای آن انجام شود و وقت زیادی از یک طراحی سایت نمیگیرد. اما این مزیت وردپرس است که برای همه ی کاربران یک نوع دسترسی قرار میدهد.

میتوانید برخی نمونه کار های شرکت تفکر برتر را در زیر مشاهده کنید:

مرحله سوم شروع طراحی سایت دلخواه شما

بعد از دریافت طرح دلخواه شما و متناسب با نیاز شما برای وب سایت شما، ما شروع به طراحی میکنیم از عکس ها و گرافیک ها گرفته تا بخش های کلی و اصلی سایت و حتی گذاشتن محصولات که متاسفانه برخی از همکاران ما در بحث مراحل طراحی سایت فقط خود وب سایت را طراحی میکنند و به مشتری تحویل میدهند اما برای جلب رضایت شما ما محصولات را به دلخواه شما بار گذاری میکنیم و سپس آن را تحویل شما میدهیم.

صفحه ساز های وردپرس

یکی دیگر از قابلیت های وردپرس وجود صفحه ساز های مختلف است که با استفاده از آن ها در وردپرس برگه های اصلی و کلی در مراحل طراحی سایت را انجام میدهیم.

در حال حاضر محبوب ترین صفحه ساز وردپرس المنتور است

همین حالا برای وب سایت فروشگاهی خود اقدام کنید

مراحل طراحی سایت در این روز ها که اکثر افراد برای کسب و کار های خود یک فروشگاه راه اندازی کرده اند که میتوان گفت امروزه اکثر افراد که قصد خرید یک کالا را دارند در ابتدا قیمت ها را مقایسه کنند و اولین بستری که همیشه در دسترس آنها است و به راحتی به آن دسترسی دارند اینترنت است که با سرچ کردن نام کالا ی خود و پیدا کردن فروشگاه مورد نظر در اینترنت احتمال این که در همان لحظه خرید خود را انجام دهند بسیار زیاد است که اگر همان لحظه خرید خود را انجام ندهند در زمانی که شما فروشگاه حضوری داشته باشید برای خرید به فروشگاه شما سر میزنند.

اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که افرادی که مراحل طراحی سایت انجام میدهند یا برخی شرکت ها با قیمت های بسیار بالا و غیر منطقی شما را از داشتن یک وب سایت فروشگاهی محروم کردند که باید گفت این کار بسیار اشتباه است و قیمت های یک وب سایت فروشگاهی بسیار زیاد نیست اما تفاوت قیمت در طراحی سایت اختصاصی یا وردپرسی یا بسته به نیاز شما متفاوت است که میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان بر روی دکمه ی زیر کلید کنید و با تیم پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید :

بک اند و فرانت اند وب سایت

مراحل طراحی سایت تمامی وب سایت هایی که مشاهده میکنید چه اختصاصی یا وردپرسی دارنده ی بک اند و فرانت اند هستند که با ترکیب این دو باهم تمامی سایت تکمیل میشود و به مشتری ارائه میشود اما اگر وب سایتی که در نظر دارید اختصاصی باشد باید هر دو را رعایت کنید اما اگر وب سایت مد نظر وردپرسی باشد لازم به طراحی بک اند سایت را ندارید بلکه به صورت خودکار برگه ها و نوشته ها باهم ارتباط برقرار میکنند و با طراحی هایی که شما بر روی یک وب سایت انجام میدهید بک اند و فرانت اند یک سایت تشکیل داده میشود.

این که بک اند و فرانت اند سایت های وردپرسی را خود وردپرس بک اند آن را طراحی میکند نشان دهنده ضعف آن نیست

بک اند چیست؟

مراحل طراحی سایت با شنیدن کلمه ی بک اند که در بالا نام برده شد ممکن است اسن سوال برایتان پیش بی آید که ک اند یک سایت مربط به کدام بخش میشود؟

که ما در این بخش سعی داریم بک اند و در ادامه فرانت اند یک سایت را به شما معرفی کنیم. یک مثال ساده برای درک بهتر موضوع میزنیم : شما بدن یک انسان را فرض کنید، این بدن شامل اسکلت، مغز، خون، رشته های عصبی و… میشود. اما اگر دقت داشته باشید این موارد فقط شامل بخش های درونی یک بدن میشود و در واقع شما این موارد را نمیتوانید مشاهده کنید. 

مراحل طراحی سایت حال بدن انسان را در جای یک وب سایت بگذارید؛ تمامی مواردی که در وب سایت وجود دارد اما شما آن ها را نمی بینید را بک اند میگویند. دقیقا مانند بدن انسان تمام چیز های داخلی که در سایت وجود دارد ولی شما آنها را نمیتوانید مشاهده کنید را به اسم بک اند یا پشت پرده سایت سایت نام می برند که وجود تمامی آن ها در یک سایت الزامی میباشد و باید آن ها در وب سایت وجود داشته باشند.

فرانت اند چیست؟

در بخش مراحل طراحی سایت  و در ادامه موضوعات بالا گفته شد را در نظر داشته باشید؛ فرانت اند دقیقا برعکس بک اند سایت عمل میکند و کاملا با آن متفاوت است. یعنی شما همان بدن انسان را در نظر بگیرید، قسمت ظاهری بدن یعنی تمامی قسمت هایی که مشاهده میکنید و یا میتوانید آن ها را لمس کنید را فرض کنید؛ حال جای بدن انسان و یک وب سایت را باهم عوض کنید. در واقع به تمامی بخش هایی که در سایت قابل مشاهده است و میتوان آن ها دید یا نوع دیزاین سایت را فرانت اند میگویند.

رعایت اصول سئو

یکی دیگر از مراحلی که به درخواست خود مشتری انجام میشود و جزو مراحل طراحی سای به حساب می آید انجام اصول سئو است که با رعایت آن میتوانید رونق چشم گیری در فروش و کسب و کارتان مشاهده کنید. اما در این روز ها تمامی افراد سایت به اشتباه خودشان را سئو کار هم نیز معرفی میکنند که باید گفت سئو نیازمند نیرو حرفه ای و متخصص دارد که باید گفت ما یعنی شرکت تفکر برتر با با جذب کادر مجرب در این زمنیه در تلاش هستیم که بهترین نوع از خدمات سو سایت را در اختیار شما قرار دهیم.

سئو چیست؟

شاید شما بار ها و بار ها  سئو شنیده باشید و بدانید چه اهمیتی دارد و شاید هم شما تا به حال اسم سئو به گوش تان نخورده باشد. که ما سعی میکنیم در ادامه مطلب سئو را به شما معرفی کنیم و با آن آشنایی داشته باشید تا اهمیت آن را درک کنید زیرا که بیشتر صاحبان مشاغل وقتی که برای خودشان یک وب سایت طراحی میکنند متاسفانه سئو را برای وب سایت خودشان انجام نمیدهند.

انجام پروژه خدمات سئو سایت

در ادامه مطالب بالا که گفته شد باید در باره خود سئو برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم تا کامل با مبحث سئو آشنا شوید. شما فرض کنید که یک فروشگاه برای خود راه اندازی کرده اید طبیعتاً کسی شما را نمیشناسد و برای شناخته شدن توسط همه ی افراد نیازمند تبلیغات هستید در بحث سئو هم به همین صورت انجام میشود یعنی برای شناخته شدن و دیدن شدن سایت و بهینه سازی برای موتور های جست و جو یک سری اصولی را رعایت میکنیم که بله آن سئو میگویند.

 

همچنین برای توضیحات و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی سئو میتوانید بر روی دکمه ی زیر کلیک نماید:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *