آموزش, بلاگ, طراحی سایت مدرن

بلوک رنگی

بلوک های رنگی سایت چیست؟ دلایل مهم استفاده از بلوک های رنگی در سایت

بلوک های رنگی چیست؟

بلوک های رنگی یکی از سخت ترین کار هایی است که به عهده طراحان سایت است و همچنین یکی از مهم ترین نکات طراحی است  استفاده کردن از بلوک های رنگی در طراحی سایت و انتخاب رنگ مناسب برای آنها از یکی از ترند های طراحی سایت در سال 2020 و یکی از سخت ترین وظایفی است که طراحان سایت بر عهده می گیرند .

رنگ ها زبان رویاها محسوب می شوند وزمینه ای را آماده میسازد که وب سایت مورد نظر بتواند ارتباطی موثر و مناسب با مخاطبین خود برقرار سازد .جالب است بدانید کاربران در حین ورود به سایت اگر متوجه عدم تناسب استفاده از بلوک های رنگی در طراحی سایت شده و حس خوبی نیست به رنگ های به کار گرفته شده نداشته باشند به سرعت اقدام به خروج نموده و بدین ترتیب میزان بازدید از سایت به طور قابل توجهی کاهش می یابد بنابر این می توان نتیجه گرفت که استفاده از بلوک های رنگی در طراحی سایت مدرن که از ترکیب رنگ مناسبی پیروی میکنند .

 

بلوک های رنگی در طراحی وب سایت

به یاد داشته باشید که واکنش نسبت به رنگ های مختلف به کار گرفته شده در بلوک های رنگی تابع عواملی همچون سن, جنسیت ,فرهنگ و… می باشد . بنابر این لازم است پیش از این که نسبت به طراحی وب سایت اقدام نمایید، درمورد بازه سنی ، جنسیت و فرهنگ مخاطبین خود به تحقیق بپردازید

1.اول اینکه 90ثانیه اول تاثیر بسیاری بر روحیه فرد مخاطب دارد پس طراحی سایت باید دارای رنگ مناسب باشد که یکی از تکنیک های آن میباشد.

2.هر رنگ پیام خاص برای مخاطب دارد

3.هر فرهنگ سلیقه خاصی در انتخاب رنگ های متفاوت دارد. پس اطلاع داشتن از فرهنگ مخاطبان امری ضروری است. به همین دلایل است که گاهی با ورود به یک وب سایت حس مثبت و گاهی حس منفی به افراد دست می دهد

روانشناسان تلاش های زیادی کرده اند تا دریابند که بهترین ترکیب رنگی برای یک وب سایت چیست اما در آخر به این نتیجه رسیده اند که این یک انتخاب سلیقه ای است و به ترجیح افراد و دیدگاه افراد از آن رنگ بستگی دارد. به عنوان مثال وقتی رنگ قرمز در طراحی وب سایت استفاده می شود، افراد به دو دسته تقسیم می شوند، یا احساس استرس و اضطراب پیدا می کنند یا احساس عشق و محبت پیدا می کنند. پس برداشت هر فرد متفاوت است. پس بجای تمرکز بر اینکه چه رنگی نماد چه چیزی است، بهتر است بر روی انتخاب رنگ مناسب با موضوع وب سایت تمرکز کنند، این گونه موفق تر خواهند بود.

بلوک های رنگی یکی از سخت ترین کار هایی است که به عهده طراحان سایت است و همچنین یکی از مهم ترین نکات طراحی است

 چندین نکته را در بلوک های رنگی در طراحی وب سایت به یاد داشته

بلوک های رنگی سعی کنید از فضاهای سفید در میان بلوک های رنگی در طراحی وب سایت خود استفاده کنید، این کار باعث می شود کاربر، مدت زمان بیشتری را در سایت بماند.

بهتر است وب سایت خود را رنگین کمان نکنید. یعنی تعداد رنگ های زیادی را در وب سایت خود بکار نگیرید. هرچه سایتتان سادده تر و ترکیب رنگ آن مناسب تر باشد، جلوه بیشتری خواهد داشت.

هیچ گاه از رنگ هایی که ضد هم هستند استفاده نکنید . خودتان هم دوست ندارید وارد وب سایتی شوید که زمینه آن رنگ های تند باشد ویا نوشته های آن از رنگ درست استفاده نشده باشد .

 

تولید طیف رنگی با استفاده از چرخه رنگ

وجود چرخه رنگ ها حتی هنگامی که چشمانی قوی برای تشخیص رنگ ها داشته باشید و بتوانید طیف های رنگی بسیار خوبی برای استفاده در طراحی وب سایت ایجاد کنید، بسیار مفید است. بلوک های رنگی امروزه نمی توان فقط به کتاب ها اكتفا کرد و شتاب زده رنگ هایی مانند رنگ های چاپی ایجاد کرد. شما می توانید برای ایجاد طیف رنگ ها از چرخه رنگ های دیجیتال استفاده کنید.

هارمونی رنگ ها در طراحی وب

رنگ های مخالف یکدیگر در چرخ یا دایره رنگ به عنوان رنگ های مکمل (به عنوان مثال: قرمز و سبز) در نظر گرفته می شود. بلوک های رنگی کنتراست بالا در رنگ های تکمیلی، ظاهر پر جنب و جوش را به ویژه هنگامی که در اشباع کامل استفاده می شود، ایجاد می کند. این طرح رنگی باید به خوبی مدیریت شود تا از اذیت کردن چشم مخاطب جلوگیری شود و جذاب بنظر برسد.

بلوک های رنگی یکی از سخت ترین کار هایی است که به عهده طراحان سایت است و همچنین یکی از مهم ترین نکات طراحی است

چگونه رنگ هایی را انتخاب کنیم که به چشم بیاید؟

راستش را بخواهید پاسخ خوبی برای این سوال وجود ندارد. بلوک های رنگی روانشناسانی که روی این موضوع پژوهش می کنند نیز چیزی در مورد این که انسان ها چگونه با رنگ ها ارتباطبرقرار می کنند، پیدا نکرده اند زیرا این مسئله با ترجیح و سلیقه شخصی در ارتباط است.

روش های انتخاب رنگ

بلوک های رنگی به ندرت ممکن است وبسایتی را با استفاده از فقط یک رنگ طراحی کنید. می توانید رنگ های مختلفی را انتخاب کنید اما انتخاب رنگ ها به صورتی که به وبسایت شما ظاهر زیبایی ببخشد، مسئله ای است که باید در مورد آن از هوش و ذکاوتتان بهره ببرید.

سه روش مهم وجود دارد که به شما در انتخاب بهترین ترکیب رنگ کمک می کند:

triadic روش سه گانه

نام این روش، این روش را به طور کامل شرح می دهد. مانند آنچه که  نشان داده شده، در یک چرخه رنگ 12 قسمتی، می توانید سه رنگی که در فاصله 120 درجه ای نسبت به هم قرار دارند را برای متن، پس زمینه و لینک ها استفاده کنید.

 

compound روش مرکب

بلوک های رنگی این روش نیازمند چندبار آزمایش پیش از کاربرد نهایی است. در این روش شما 4 رنگ متشکل از دو جفت رنگ متضاد را انتخاب می کنید. دو تا از رنگ ها، در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند و دو رنگ دیگر طوری انتخاب می شوند که دو گروه مکمل از رنگ ها ایجاد شود (رنگ ها در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار دارند).

 

Analogous رنگ های مشابه

اساس این روش، انتخاب رنگ های مشابه است و این انتخاب به پیامی که می خواهید به کاربر منتقل کنید، بستگی دارد.

بلوک های رنگی یکی از سخت ترین کار هایی است که به عهده طراحان سایت است و همچنین یکی از مهم ترین نکات طراحی است

زیاد از رنگ قهوه ای و نارنجی استفاده نکنید

بلوک های رنگی معمولاً قهوه ای یکی از رنگ هایی است که آقایان علاقه ای به آن ندارند و نارنجی یکی از رنگ هایی است که خانم ها علاقه ای به آن ندارند.

البته قبل از انتخاب رنگ ها، فاکتورهای زیر را حتما بررسی کنید

مخاطب (مرد/زن و کودک/بزرگسال و ترکیب جمعیتی متنوع)

ملاحظات فرهنگی

تناسب با برند یا محصول

دسترسی و کاربرد آسان

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *