بلاگ, طراحی سایت مدرن, طراحی وب

طراحی سایت مدرن- نکات مهم طراحی سایت

Modern website design

طراحی سایت مدرن یکی از نیاز های طراحی سایت است که در سئو سایت و جذب کاربر نیز اثر میگذارد که دلیل موفقیت هر برندی است  امروزه بیشتر از هر زمانی اینترنت در زندگی ما نقش ایفا می کند . همه ما به صورت مداوم با اینترنت و سرویس های آن در تماسیم و استفاده می کنیم.ما با کمک اینترنت امور مختلفی را انجام می دهیم که میتوان مسائل کاری و شغلی , شخصی و خرید هایمان اشاره مستقیم کرد. به همین دلیل اهمیت این مسئله می توان به وضوح دریافت که شرکت های ارائه دهنده سرویس ها و خدمات مختلف بیشتر از هر زمان دیگری به مسائلی مانند طراحی سایت مدرن و همراهی آن با بهینه سازی موتور جستجو که به سئو معروف است اهمیت داده و انجام این موارد مهم را از اولویت های برنامه دیجیتال خود دانست.

طراحی سایت مدرن اهمیت بسزایی دارد

تصورات ذهنی از جمله مسائلی است که میتوانیم در موفقیت و خواستنی بودن یک شرکت و برند که حتی میتواند نو پا باشد یا با تجربه و قدیمی بسیار با اهمیت تعیین کننده باشد این موارد در طراحی وب سایت آن برند ویا شرکت مسئله بسیار حیاطی است .

در این صورت که یک کاربر یا مصرف کننده  اگر به وب سایتی مراجعه میکند تمایل دارد تا در برخورد اول با یک وب سایت دانست.کاربر که در طراحی آن خلاقیت و ذوق به کار رفته سر و کار داشته باشد.

همین مسائل باعث جذب کاربر شده وقتی یک وب سایت مدرن یک منوی ساده ای داشته باشد فرد زمان بیشتری را در آن سایت میگذراند و مشتری همیشگی آن خواهد شد .

امروزه طراحی سایت به سمت سادگی در حال حرکت است و به دنبال حذف موارد اضافه و بالا بردن تجربه کاربری سایت است.

مثل سابق طراحی سایت محدود به طراحی صفحاتی برای قرار دادن محتوا نمی باشد.

نکته مهمی که طراحی وب سایت ها در نظر میگیرند کارپسند بودن وب سایت است هنگام طراحی وب سایت خود را در جایگاه کاربر قرار دهید و از دیدگاه کاربر سایت را میبینید و به دنبال رفع نیازهای و سوالات کاربر باشید.

ارتباط آسان

وب سایت شما باید به صورتی باشد که کاربر زمانی که وارد سایت شما میشود با محیطی آشنا روبرو شود و به سادگی بتواند وارد بخش های مختلف وب سایت بشود اینگونه وب سایت ها توجه و تمرکز زیادی روی تجربه کاربر دارد. به این  سایت ،وب سایت مدرن گفته میشود .

امروزه بسیاری از وب سایت ها به شیوه مدرن  طراحی میشوند زیرا با بالا بردن تجربه کاربری مدت زمانی که کاربر در وب سایت میگذراند نیز بالا تر می رود و تاثیر روی سئو سایت ترافیک ورودی به وب سایت نیز افزایش پیدا میکند.

برای پیشرفت هرچه بهتر در کسب و کار باید در دنیای دیجیتال فعالیت چشم گیری داشت و نداشتن یک وب سایت برای کسب و کار ها یک تصور محال است. شرکت های بسیاری وجود دارند در دنیای اینترنت به کمک وب سایت در حال رقابت با یک دیگر می باشند.

همین که شما یک وب سایت داشته باشید رقابت به حساب نمی اید زمانی شما وارد رقابت با دیگر کسب و کار ها قرار میگیرید که یک وب سایت مدرن داشته باشید.

در این دوره سبکی از طراحی سایت رایج شده که میتوان به سادگی بیان کننده کسب و کار شما باشد هدف اصلی از طراحی سایت مدرن به هیجان آوردن کاربر و نگه داشتن او در سایت است.

طراحی سایت مدرن یکی از نیاز های طراحی سایت است که در سئو سایت و جذب کاربر نیز اثر میگذارد که دلیل موفقیت هر برندی است

چه نکاتی در طراحی سایت مدرن را باید در نظر گرفت؟

زمان زیادی میگذرد که شرکت ها به دنبال طراحی وب سایت برای کسب و کارهای خود میگردند ولی چیزی که امروزه تغییر کرده این است که طراحی وب سایت دیگر مثل گذشته نیست و طراحی سایت ترفندهای جدیدی در نظر گرفته شده است.

برای این که یک طراحی سایت مدرن داشته باشید باید سایت خود را به اخرین تکنیک های اصولی طراحی سایت مجهز کنید.

محتوای خود را در جای مناسب قرار دهید . امروزه برای خوانایی بهتر و راحتر کاربر محتوا در وسط صفحه قرار میگیرد.

ظاهر محتوا و ظاهر صفحه . برای سایت و سئو وب سایت هر دوی این موارد مهم است زیرا کاربر از طریق جست و جوی مطلب به سایت شما میرسد و به دلیل محتوای جذاب و ظاهر زیبا از سایت شما بازدید می کند.

تهیه یک محتوای مناسب با نیاز کاربر. کاربر زمانی به خواندن وب سایت شما میپردازد که مناسب با نیازش باشد چیزی که باعث میشود شما از گوگل رتبه بهتری بگیرید که دلیل آن رضایت کاربر است.

رنگ بندی سایت

تاثیر رنگ ها در طراحی سایت مدرن، رنگ ها میتوانند با ذهن مخاطب شما بازی کنند پس این مسئله مهم است که بتوانید رنگ هایی را برای وب سایت خود انتخاب کنید که تاثیرگذاری خوب و بالایی داشته باشد. استفاده از رنگ های جیغ می تواند چشم بیننده را خسته کند و باعث شود زود تر از سایت شما خارج شود بهتر است از رنگ های خنثی استفاده بشود که خسته کننده نباشد.

فونت و رسانه مناسب مناسب

متن و فونت بزرگ: استفاده از متن و فونت بزرگ روز به روز بیشتر میشود و دلیل این موضوع جلب توجه خواننده است و این که بتواند صفحه را بهتر بخواند . این نکته بزرگ بودن فونت برای طراحی سایت ها بسیار مهم است. اما در این مسئله نباید زیاده روی کرد منظور از فونت بزرگ فونتی است که متناسب با دید خواننده باشدنه مقدار بزرگی که چشم خواننده را اذیت کند.

استفاده کردن از تصاویر و ویدئوها :زمانی که شما یک متنی مینویسید و طولانی باشد مخاطب علاقه دارد بعد از خواندن 300 کلمه یک وقفه ای برای خواندن متن داشته باشد بنابر این از یک سری ویدئو ها و تصاویر استفاده خواهد شد در این مورد ذهن کابر اجازه پیدا میکند که متنی که خوانده است را پردازش کند.

برند سازی

آگاهی از برند : یک وب سایت صدا و هویت یک کسب و کار را تقویت میکند و همچنین ارزش خدمات UI UX و محصولات کسب و کار را تبلیغ میکند . یک وب سایت محصولات یک کسب و کار را روایت میکند و نشان میدهد که تفاوت شما با رقبانتان در چیست . تصاویر آرم ها و نوشته های و زیبایی شناسی طرحی شده همگی منعکس کننده هویت یک نام تجاری هستند تا افراد بتوانند تصور بهتری درباره یک کسب و کار داشته باشند.

سایت واکنش گرا

اگر روزمره خودتان را در نظر بگیرید که به عنوان یک کاربر وب گرد در اینترنت جست جو میکند،باید به یک سوال جواب بدهید که ایا شما همیشه یک لپ تاب یا کامپیوتر در دسترس دارید و فقط با آن ها سرچ میکنید؟که باید گفت خیر شما در بعضی مواقع یا بهتر است بگوییم در بیشتر موارد از تلفن همراه خود استفاده میکیند که این روز ها تلفن های همراه هر نوع کاری که فکرش را میکنید انجام میدهد.

پس در این شرایط لازم استت که همان طراحی که در سیستم های خود طراحی سایت مدرن میکیند برای گوشی های موبابل نیز همانطور طراحی کند تا برای کاربرانی که از گوشی موبایل استفاده میکنند نیز به راحتی از سایت شما استفاده بهنیه را داشتع باشند.

یا به نوعی طراحی شده باشد که در همه ی نمایشگر ها به یک نوع باشد و بهم ریختگی در آن مشاهده نشود یا به زبان حرفه ای تر و اصول رسپانسیو در طراحی سایت حفظ شود.در گذشته برای کسانی که فقط با گوشی موبایل خودشان سرچ میکردند

به نوعی دشوار بود زیرا یا به صورت کلی سایت در گوشی های موبایل نشان داده نمیشود یا بهم ریختگی زیادی در آن وجود داشت ولی امروزه با وجود طراحی سایت رسپانسیو یا واکنش گرا افراد میتوانند به راحتی با گوشی های موبال خودشان و متصل بودن به اینترنت تمامی سایت های موجود را سرچ و مشاهده کنند.

طراحی سایت مدرن یکی از نیاز های طراحی سایت است که در سئو سایت و جذب کاربر نیز اثر میگذارد که دلیل موفقیت هر برندی است

برقراری امنیت

طراحی سایت مدرن به صورت قطی میتوا گفت هر سایتی اگر امنیت مناسبی نداشته باشد هر چقدر هم تلاش کنید که طراحی آن خاص و منحصر به فرد باشد و تمام اصول طراحی هم در آن رعایت شود کاربر در آن وارد نمیشود که به همین دلیل وب سایت شما از نظر گوگل هم رتبه ای ندارد که باعث میشود شما جذب سایت کمتری داشته باشید.امنیت سایت در واقع یک موضوع حیاتی برای سایت است که استفاده درست از آن باعث میزان امنیت سایت در تمام موضوعات میشود و همچنین باعث سلامت سایت شما میشود. با انجام درست و صحیح همه ی این ها امنیت سایت شما به صورت چشمگیری افزایش یافته و تقریبا نفوذ به سایت شما غیر ممکن میشود اما بحث امنیت فقط به ایتن موضوع ختم نمیشود بلکه این مبحث بسیار طولانی و قابل بحث است که ما سعی کردیم مقاله ای کامل و جامعه ای در بحث تامن امنیت سایت انشار دهیم.

تجربه کاربری 

زمانی که کاربران زیادی به سایت مراجعه کند و همچنین سایت شما از نوع فروشگاهی باشد به راحتی طراحی تجربه کاربری فراموش میشود. که بدون داشتن تجربه کاربری مناسب میتواند مخاطب زیادی را به خود جلب کند.اما رابط کاربری میواند یک فضای خالی از متن باشد.شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید که تجربه کاربری چیست ؟که باید گفت  طراحی سایت مدرن تجربه کاربری همان چیزی است که شخصیت را در طراحی پنهان می کند. که در واقع شامل عناصر مهمی از جمله:پالت رنگی، تایپوگرافی و تصاویر را با هم می توان ترکیب کرد تا طرحی زنده ایجاد شود.اما این مواردی که به آنها اشاره شد همان عناصری هستند که با حذف آنان سایت بی معنی و خسته کننده میشود اما ما به اصولی اشاره کریدم که با کمک گرفتن از آنان تجربه کاربری بهتری میتوانید ارائه دهید که در زیر به آنان اشاره شده است:

  • سادگی درست و به اندازه
  • نظم در تمامی المان ها
  • قابلیت استفاده و موثر بودن بیش از فنی بودن
  • طراحی بهینه برای کلیه دستگاه ها

برقراری ارتباط با مشتریان

برای ارتباط گرفتن با مشتری ها راه های زیادی وجود دارد که یکی از راه های آن رسیدگی و اهمیت دادن به سایت خودتان است زمانی که شما اهمیت خوبی به سایتتان بدهید کاربران با خود فرض میکنند که زمانی که شما به سایت خودتان اهمیت خوبی میدهید برای مشتری هم ارزش قائل میشود و سایت آن را هم به خوبی طراحی میکنید در واقع زمانی که تلاشی برای داشتن یک وب سایت حرفه ای نکرده باشید طراحی سایت مدرن کاربر هم با خودش میگوید قرار نیست وقت زیادی را برای سایت من انجام بدهد اما بر عکس آن هم یعنی داشتن یک سایت به روز و حرفه ای داشته باشد میتواند در جذب مشتری تائثیر میگذارد در واقع باید تلاش کنید که بهترین طرحی که مد نظر دارید و فکر میکنید این طرح یکی از بهترین طرح هاست باید همان طرح را عملی کنید زیرا سایت خود شما یک نوع خوش آمد گویی به مشتری است و در واقع اوج خلاقیت و طراحی شما را ارائه میدهد

شناخت نیاز مخاطب

طراحی سایت مدرن یکی از مهم ترین بخش اصول طراحی شناخت نیاز های مشتری است که کارشناسان تیم تفکر برتر با شناخت اولیه نیاز مشتری سعی میکنند به بهترین کیفیت چیزی را که مشتری میخواهد را طراحی کند و به آنان ارائه کنند.که این موضوع مهم در بالا بردن نرخ تبدیل سایت تاثیر خواهد داشت. که قطعا نیاز تمام مشتری ها یکسان نیست و هرکدام بک نوع از طراحی را میطلبند برای مثال طراحی یک سایت فروشگاهی با طراحی یک سایت پزشکی بسیار باهم متفاوت اند و در همه ی موارد باهم تفاوت های زیادی را دارند.

نوع طراحی سایت مدرن

همانطور که در بالا تر به آن اشاره شد وب سایت های متفاوت و گوناگونی وجود دارند که بر اساس نیاز و نوع درخواست مشتری طراحی میشوند و به آنها ارائه میشود.اما به نکته ای که باید دقت کرد این است که وب سایت های مختلف با جنبه های محتلفی طراحی و اجرا میشوند برای مثال یک فرد یک سایت میخواهد که به نوعی خودش ر معرفی کنید و رزومه ی خودش را در آن قرار بدهد و یک فرد دیگیر برای کسب و کار خودش یک وب سایت ایجاد میکند و برای فروش محصولاتشان اقدام میکنند که این دو سایت کاملا جدا هستند و در دو نوع متفاوت قرار دارند. که شما وابسته به نوع سایتتان باید مواردی از قبیله: طراحی های گرافیکی، امکانات، محتوای موجود در سایت و در نهایت، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را رعایت کنید تا به صفحه اول گوگل صعود کنید و نتیجه ای درد خور شما است را دریافت کنید. حتی شما از انواع سیستم های مدیریت محتوا و یا زبان های برنامه نویسی (php، جاوا اسکریپت ، پایتون و …) می توانید برای طراحی استفاده کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

12 دیدگاه در “طراحی سایت مدرن- نکات مهم طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *