آموزش, بلاگ, سئو

فواید مضرات تبلیغات کلیکی ppc ؟

ppc click ads

تبلیغات کلیکی PPC چیست ؟ استفاده از بازایابی تبلیغاتی کلیکی تاثیرات افزایش ترافیک سایت و سئو رتبه وبسایت با مدیریت و پرداخت هزینه کم … کسب درآمد از تبلیغات کلیکی چیست؟ تبلیغات کلیکی (ppc که مخفف کلمه Pay-Per-Click)، به معنای پرداخت به ازای کلیک، یکی از بهترین روش‌های تبلیغ برای معرفی برند، محصول فروشگاه و افزایش فروش است. تبلیغات کلیکی یا PPC مخفف اصطلاح (Pay Per Click) یک روش تبلیغ آنلاین است که در آن تبلیغ دهندگان به ازای هر کلیکی از طرف کاربران به تبلیغ محصول یا خدمات خود به سرویس‌دهنده و سایت ناشر هزینه پرداخت می‌کنند. شما در این روش تنها در صورتی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد.

تبلیغ کلیکی موتور های جست و جو یا همان SERP ADD :

یکی از روش های محبوب و ملموس تبلیغات کلیکی در کسب و کار ها تبلیغات کلیکی موتور های جست و جو است، یعنی شما به ازای پرداخت هزینه به گوگل از او میخواهید که سایت شما را در برابر سرچ مخاطبین در صفحه اول گوگل نمایش دهد.

کیورد پلنر(Keyword Planner)

به کمک کیورد پلنر جمع آوری داده از جست و جو ها در گوگل، برای یک کمپین تبلیغات کلیکی مناسب داده فراهم می‌کند.

ادورز اکسپرس (AdWords Express)

برای کنترل اتوماتیک کلمات کلیدی و کم کردن سختی تبلیغات به کار می‌رود.

گوگل ادز ادیتور(Google Ads Editor)

به کاربران این اجازه را می‌دهد که تبلیغات را حتی به صورت آفلاین ویرایش کنند. همچنین با این قابلیت کاربران می‌توانند عملکرد تبلیغات را مشاهده کنند.

تبلیغات کلیکی در پلتفرم‌های مختلف

در این روش شما تبلیغ موردنظر خود را به صورت بنر یا متن توسط یک شرکت اینترنتی ارائه‌دهنده تبلیغات کلیکی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پربازدید منتشر می‌کنید. سپس به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغ شما بکنند، مبلغی را پرداخت خواهید کرد.

همچنین می‌توان از این روش تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. مانند شبکه اجتماعی فیسبوک که اولین‌بار، این ایده را به اجرا درآورد. پس از آن نیز شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند لینکدین و اینستاگرام ، این روش تبلیغاتی را اجرا کردند.

تبلیغات کلیکی PPC چیست ؟ استفاده از بازایابی تبلیغاتی کلیکی تاثیرات افزایش ترافیک سایت و سئو رتبه وبسایت با مدیریت و پرداخت هزینه کم ...

بازاریابی مجدد (Remarketing Ads)

تبلیغات ریمارکتینگ یا همان remarketing ads، تبلیغ شما را به افرادی که قبلا از سایت تان بازدید کرده‌اند نمایش ‌می‌دهند. این نوع تبلیغ بسیار سودآور است چرا که برای افرادی به نمایش در ‌می‌آید که از پیش نسبت به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند.

تبلیغات بنری

حتما شما هم تبلیغاتی که به صورت عکس یا تصویر متحرک در کنار و بالای سایت‌ها وجود دارد را مشاهده کرده‌اید؛ به کمک این تبلیغات که بنری نامیده می‌شوند، می‌توانید مخاطب را از محصول، خدمت، تخفیف‌ها و … کسب‌وکار خود آگاه نمایید.

تبلیغات بنری کلیکی هم مانند همسان به سه دسته عادی، هدفمند و ریتارگتینگ تقسیم می‌شوند و شما می‌توانید براساس هدفتان از آن‌ها در کمپین‌های خود استفاده نمایید.

تبلیغات کلیکی ریتارینگ یا Retargeting

ریتارینگ به معنی هدف‌گیری مجدد است؛ یعنی هدف قرار دادن مشتریان و مخاطبانی که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید داشتند و به هر علتی موفق به خرید محصول یا خدمات شما نشده‌اند را مجدداً به سایت شما علاقه‌مند‌می کند. در این روش با ارائه پیشنهاد‌هایی هیجان‌انگیز مانند، تخفیفات ویژه و … مشتریان قبلی یا بالقوه را دوباره هدف‌گیری می‌کند و با این روش نرخ تبدیل سایت تبلیغ دهنده را افزایش می‌دهد.

تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads

این روش نیز یکی از بهترین متدهای تبلیغات کلیکی به‌شمار می‌رود و بسیاری بر این باورند که تاثیر آگهی ویدئویی بسیار بیشتر از سایر روش‌ها است. در این روش، قبل از پخش ویدئو مورد نظر کاربر، یک تبلیغ ویدیویی یا بنری نمایش داده می‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن، به وب‌سایت شما هدایت می‌شود. همچنین این تبلیغ می‌تواند درطول پخش ویدیو و در حاشیه نشان داده شود.

تبلیغات هوشمند مخصوص به Retargeting Ads یا Remarketing Ads

یک نوع دیگری از تبلیغات کلیکی مربوط به بازاریابی بازگشتی یا ریتارگتینگ است. این نوع تبلیغات برای همه جامعه هدف شما قرار نمی گیرید ، بلکه برای افرادی است که قبلا یک بار سایت شما را مشاهده کردند و با شما تعامل داشته اند اما به هر علتی موفق به خرید از شما نشده اند.

شما به کمک شرکت های ارائه دهنده این سرویس ها میتوانید این افراد را شناسایی کرده  و به محض اینکه این افراد از سایت شما خارج میشوند در سایت دیگر تبلیغات شما را مشاهده کنند.

تبلیغات کلیکی تلگرام

در این روش، به ازای تعداد دفعاتی که کاربران بر روی لینک تبلیغاتی کلیک کنند، هزینه پرداخت می‌شود. باید توجه داشت که لینک تبلیغات را باید توسط ابزارهای به خصوص خودش کوتاه و قابل آنالیز کرد تا امکان شمارش تعداد کلیک ها فراهم شود.گروه ها و یا کانال های بزرگ تلگرامی معمولا این روش را نمی‌پذیرند و یا هزینه‌ی سنگینی دریافت می‌کنند که بازدهی خوبی ندارد. همچنین باید به بات هایی که بر روی لینک ها کلیک می‌کنند نیز توجه کرد. این کلیک ها به عنوان کلیک غیر واقعی شناخته می‌شوند و بازدهی ندارند.

تبلیغات شبکه اجتماعی (Social Media Ads)

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، امکان استفاده از این مدل تبلیغات را ارائه ‌می‌دهند. از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، و اسنپ چت. در این نوع تبلیغات اغلب ‌می‌توانید هم از تبلیغات تصویری و هم از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید.

مزایای تبلیغات کلیکی

  1. هدفمند بودن
  2. به صرفه بودن
  3. سریع بودن
  4. قابل اندازه گیری بودن
  5. قابلیت یادگیری
  6. تبدیل نرخ کاربر به مشتری بالا

معایب تبلیغات کلیکی

  1. کلیک های بی مصرف
  2. تبلیغات لزوما منجر به فروش نمی‌شود
  3. نیازمند به دانش و تجربه
  4. اتمام سریع بودجه

تبلیغات کلیکی PPC چیست ؟ استفاده از بازایابی تبلیغاتی کلیکی تاثیرات افزایش ترافیک سایت و سئو رتبه وبسایت با مدیریت و پرداخت هزینه کم ...

کارهایی که در تاثیرگذاری تبلیغات کلیکی تاثیرگذار خواهد بود :

انتخاب مناسب کلمه کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی به طور قطع یکی از مهم ترین عواملی است که باعث موفقیت تبلیغ شما خواهد شد. بدون وجود یک کلمه کلیدی، موتور جستجو نمی‌تواند بفهمد که چه زمانی باید تبلیغ شما را نمایش بدهد. انتخاب یک کلمه کلیدی خوب می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند و بیشترین بازدید را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

هدف گرفتن مشتریان احتمالی

در تبلیغات کلیکی شما انتخاب می‌کنید که تبلیغاتتان کجا نمایش داده شود. اگر در گوگل آگهی کلیکی انجام می‌دهید، کلمات کلیدی موردنظر را خودتان انتخاب می‌کنید. همچنین اگر قصد آگهی کلیکی در سایت‌ها را دارید، خودتان سایت میزبان را انتخاب می‌کنید؛ بنابراین می‌توانید جایی را انتخاب کنید که تبلیغات‌تان برای مشتریان هدف شما نمایش داده شود.

نظارت مستمر داشته باشید.

تبلیغات کلیکی خود را رها نکنید، اگر در مرحله اول از تبلیغات کلیکی نتیجه نگرفتید. سعی کنید با آنالیز داده ها بر کمپین ها نظارت کنید، سعی کنید نقاط ضعف خود را بهبود بخشید و آن را به نقطه عطف تبدیل کنید.

شما باید برای نتیجه دهی بهتر کمپین تبلیغ های کلیکی روی آن نظارت مستمر داشته باشید.

تنظیم زمان

این امکان وجود دارد که شما تبلیغات خود را در ساعات خاصی از شبانه روز فعال نمایید. این تعیین وضعیت هم در تبلیغات گوگل قابل انتخاب بوده و هم در سایت های آژانس تبلیغاتی. پس اگر برای شما اهمیت دارد که کاربران تنها در زمان‌های مشخصی از شبانه روز با تبلیغ شما مواجه شوند، می‌توانید از این روش استفاده نمایید.

 استفاده از CTA مناسب

CTA ها بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید در نتیجه تبلیغات کلیکی شما تاثیرگذار هستند. پس سعی کنید باتوجه به نوع کسب‌وکار، تصویر بنر و شناخت مخاطب خود، بهترین CTA را انتخاب نمایید.

ارائه پیشنهاد

پیشنهادهایی مانند ارائه تخفیف، همیشه برای مخاطب جذاب است. اگر این امکان را دارید که در تبلیغات خود پیشنهاد ویژه‌ای با مدت زمان محدود ارائه دهید، حتما این کار را انجام دهید. چرا که در بهبود نرخ تبدیل شما اثرگذار خواهد بود.

لینک دهی درستی داشته باشید.

سعی کنید برای آگهی کلیکی به لندیگ پیج های درست لینک دهید یا برای تبلیغ کلمه کلیدی نزدیک ترین URL را قرار دهید.

 تنظیم موقعیت مکانی

مورد خوبی که در این نوع تبلیغات وجود دارد، امکان تعیین موقعیت مکانی برای نمایش تبلیغات است. از این طریق می‌توانید تعیین کنید که تبلیغات شما تنها در یک شهر یا استان خاص نمایش داده شود.

استفاده از نتایج تبلیغات کلیکی برای سئو

شما می‌توانید هنگام استفاده از آگهی کلیکی بازخوردهای مناسب را درمورد علایق و نیازهای کاربران به دست آورید. این بازخوردها به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی مناسب را برای جذب مخاطب بیشتر از طریق سئو هم پیدا کنید. درواقع شما می‌توانید برای کلمات کلیدی که از تبلیغات کلیکی بازدید زیادی جذب کرده‌اند، به‌صورت بلندمدت در seo هم سرمایه‌گذاری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “فواید مضرات تبلیغات کلیکی ppc ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *