آموزش, برنامه نویسی, بلاگ, سئو, طراحی وب

توضیحات متا چیست؟ اهمیت فواید meta description سئو سایت

Meta description

اهمیت توضیحات متا یا meta description در افزایش نرخ CTR و بازدید صفحات سئو شده سایت و همچنین ایندکس موتور گوگل برای آنالیز صفحه اول رقابت … توضیحات متا یک ویژگی در برچسب های متا شما است که به توصیف صفحه شما کمک می کند. این قطعه متن ممکن است در نتایج موتور جستجو تحت عنوان کسب و کار نشان داده شود، اگرچه گاهی اوقات ، موتورهای جستجو به جای متا ، یک قطعه متن را از نسخه اصلی صفحه نمایش می دهند.

در زمان نوشتن توضیحات متا این موارد را باید رعایت کنید:

  • طول آن باید بین ۴۳۰ تا ۹۲۰ پیکسل (بین ۷۰ تا ۱۵۵ کاراکتر) باشد.
  • توضیحات متا باید خوانایی داشته باشد و کلمات کلیدی در آن گنجانده شده باشند.
  • با نوشتن توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه ی قابل ایندکس شدن، از مشکل محتوای تکراری جلوگیری کنید.

کاربردهای توضیحات متا

که به موتورهای جستجو اطلاعات کاملی درباره محتوای صفحه می‌دهد و اگر موتور جستجو این قسمت را در نتایج جستجو نشان دهد، اطلاعات آن می‌تواند کاربران را نسبت به کلیک کردن روی لینک سایت ترغیب کند. گوگل رسما اعلام کرده که توضیحات متا یکی از عوامل مستقیم موثر در رتبه بندی نیست. اما همه ما بخوبی می‌ دانیم که یک توضیح مناسب می‌تواند براحتی نرخ کلیک سایت را در نتایج جستجو بالا ببرد و نرخ کلیک یکی از عوامل اصلی در رتبه‌ بندی طراحی سایت محسوب می‌شود.

اهمیت توضیحات متا یا meta description در افزایش نرخ CTR و بازدید صفحات سئو شده سایت و همچنین ایندکس موتور گوگل برای آنالیز صفحه اول رقابت ...

4 فاکتور تاثیرگذار بر سئو سایت

  • نرخ کلیک: اینکه از هر صد یا هزار کاربری که در نتایج جستجو، سایت شما را در کنار وب سایت های دیگر میبینند، چه تعدادشان روی سایتتان کلیک میکنند.
  • نرخ پرش: اینکه چه تعداد از کاربران به محض ورود به سایت شما، به دلیل مشاهده محتوای بی کیفیت، سرعت پایین سایت و… سریعا از آن خارج میشوند.
  • زمان ماندگاری: اینکه کاربران بعد از ورود به سایت، چه مدت زمانی را در آن باقی می مانند و سایتتان چقدر برای آنها جذابیت دارد .
  • توضیحات متا: گوگل آخرین بار اعلام کرد که نوشتن توضیحات متا شما به صورت مستقیم روی سئو سایت تاثیر ندارد اما طبق تجربه میگویم این یک صحبت نه چندان معتبر است.

نحوه نوشتن توضیحات متا موثر برای سایت

جذاب بودن توضیحات

باید به سبکی تبلیغاتی و با دید بازاریابی کلیک، یک توصیف قانع کننده و قابل خواندن از محتوای خود را به شکلی جذاب بیان کنید . همچنین اطمینان حاصل کنید که توضیحات meta شما کسل کننده، دشوار و یا غیر واضح نیست، چرا که کاربران باید بدانند چه چیزی را در صفحه شما خواهند یافت.

خواسته مشتریان را در توضیحات بیاورید

نیاز های مشتریان را مورد بررسی قرار داده و مسیر تبدیل آنها از یک بازدید کننده به مشتری را برای خود ترسیم کنید. این مسیر بسته به بازار هدف شما می تواند متفاوت با سایر رقبا باشد. بعد از بررسی این اهداف سعی در نوشتن متا دیسکریپشن کنید که هم راستا با آن باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا

برای اشاره به موضوع اصلی مقاله و یا سایت خود می بایست از کلمه کلیدی در توضیحات متا خود استفاده کنید اما توجه داشته باشید که بیش از حد از کلمات کلیدی در توضیحات متا خود استفاده نکنید.

عدم استفاده از توضیحات متای تکراری

شما برای توضیحات متا خود الگوی درستی داشته باشید مناسب است، اما اینکه برای همه صفحات خود از یک Meta Description استفاده کنید شاید کمی خوشایند نباشد. اینکه یک متن ثابت داشته باشید و فقط برخی از کلمات را هم تغییر دهید به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. بهتر است از جملات و کلمات متفاوتی استفاده کنید، کاربران با مشاهده سایت شما در کلمات مختلف به ماهیت تکراری سایت شما پی میبرند و این اصلا برای سایت شما خوب نیست.

پیشنهاد عدم استفاده توضیحات متا در مقالات جامع

در مقالات بلند و جامع استفاده از توضیحات متا پیشنهاد نمیشود ، زیرا نمیتوانید تمام چیزهایی که در مقاله گفته اید را در آن بگنجانیم.اهمیت توضیحات متا یا meta description در افزایش نرخ CTR و بازدید صفحات سئو شده سایت و همچنین ایندکس موتور گوگل برای آنالیز صفحه اول رقابت ...

عدم نوشتن علائم نمایشی و آیکن

برای نوشتن متا دیسکریپشن سعی کنید تا جای ممکن از نوشتن علائمی مانند ستاره، نماد حق چاپ، علامت های تجاری که ثبت نشده اند و …. جلوگیری کنید چرا که استفاده از آنها می تواند تاثیر منفی زیادی روی SEO سایت شما بگذارد و باعث شود تا گوگل به طور کامل از متا دیسکریپشن شما چشم پوشی کند.

توضیحات متا یکتا برای صفحه

از استفاده مجدد از Meta Description برای چندین صفحه خودداری کنید. اگر کاربری برای چندین صفحه متوجه همان توضیحات دقیق دقیق Meta شود ، می تواند عجیب و ناپسند به نظر برسد و آنها را از صفحه شما دور کند.

افزایش نرخ کلیک

وقتی توضیحات متا را برای مخاطبان خود به شکل مناسبی بهینه‌سازی کنید، کلیک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. اکثر کاربران در فهرست نتایج مواردی را انتخاب می‌کنند که بتوانند در آن، آنچه که واقعاً به دنبال آن هستند را پیدا کنند.

دلایل تغییر توضیحات متا توسط موتور گوگل

  • ممکن است توضیحات شما بیش از حد تبلیغاتی باشد و به جای توضیح در مورد اینکه این صفحه چه محتوی برای ارائه به مخاطبان دارد، در مورد شما یا کسب‌وکار شما صحبت کند.
  • کلمه جستجو شده در توضیحات متا وجود ندارد.
  • یکی از دلایل دیگر این است که شاید توضیحات متا شما بسیار کلی باشد و مرتبط با محتوی اصلی آن صفحه نباشد. (اگر از متا خودکار استفاده کنید حتما این مشکل را تجربه خواهید کرد).

نکات کلی نوشتن

  • نوشتن توضیحات کامل
  • تعداد کاراکتر مناسب
  • استفاده نکردن از متای تکراری
  • حذف کاراکترهای نقل قول
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *