آموزش, بلاگ, سئو

گوگل آنالیتیکس(google analytics) مزایا معایب

Advantages and disadvantages of google analytics

گوگل آنالیتیکس به طور مستقیم به تحلیل و آنالیز و تحلیل بازاریابی برای کسب رتبه سئو و رنکینگ وب سایت . با اطلاعات در مورد بک لینک و محتوا … ابزار ارائه شده توسط کمپانی Google به نام Analytics یک راهکار حرفه ای برای کنترل و مانیتور ترافیک وب سایت می باشد که به صورت مجانی انتشار داده شده و ابزارهای غنی و بسیار پرکاربردی را جهت کنترل ترافیک وب سایت و هم چنین جهت دادن به بازاریابی شما در اختیارتان قرار می دهد.

گوگل آنالیتیکس چگونه کار می‏‌کند؟

گوگل آنالیتیکس چند خط کد ردیابی را در کد وب سایت شما قرار می‌دهد. این کد فعالیت‌های مختلف کاربران را هنگامی که از وب سایت شما بازدید می‌‏کنند، ثبت می‌کند. پس از آنکه کاربر از وب سایت شما خارج شد، تمام این اطلاعات را به سرور ارسال می‏‌کند.

سپس گوگل آنالیتیکس داده‌های جمع آوری شده از وب سایت شما را از طریق چندین سطح جمع آوری می‌کند:

  1. سطح کاربر
  2. سطح بازدید
  3. سطح بازدید صفحات
  4. سطح رویداد
  5. گزارش گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس به طور مستقیم به تحلیل و آنالیز و تحلیل بازاریابی برای کسب رتبه سئو و رنکینگ وب سایت . با اطلاعات در مورد بک لینک و محتوا

چرا از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدای متن به شما گفتیم گوگل آنالیتیکس یک ابزار کاملا رایگان است که استفاده از آن نیز بسیار راحت است. استفاده از این ابزار در رشد و پیشرفت کسب و کارتان می تواند به شدت تاثیر گزار باشد. تنها موردی که برای کاربران ایرانی دارد به دلیل تحریم ها برای استفاده از این ابزار شما نیاز به نرم افزار های تغییر IP دارید. در ادامه به مزایای استفاده از این ابزار فوق العاده می پردازیم.

قدرتمند و رایگان

اولین دلیلی که وجود دارد بر خلاف بقیه ابزار ها که در ازای پرداخت هزینه برخی آنالیز های سایتتان را قرار می دهند. این ابزار کاملا قدرتمند و رایگان است.

استفاده راحت

استفاده ار گوگل آنالیتیکس هیچگونه پیچیدگی ندارد و شما به راحتی می توانید در کوتاه ترین زمان استفاده از آن را یاد بگیرید.

اطلاعات دقیق کاربران

گوگل آنالیتیکس یک آنالیز دقیق از ورودی های سایت و رفتار آنها در سایت را به صورت کامل گزارش می دهد. این اطلاعات شامل :

  • منایع ورودی به سایت شما
  • بازدید لحظه ای سایت
  • بیشترین ساعت بازدید
  • بررسی رفتار کاربر در صفحات سایت شما: این امکان فوق العاده به شما نشان می دهد که برخی از صفحات سایت شما به خوبی طراحی شده یا نشده اند. و کدام صفحات بیشتر باعث فراری دادن کاربران از سایت می شود
  • شناسایی صفحات محبوب
  • بازدید کنندگان با چه دستگاهی، چه مرورگری، از کدام منطقه جغرافیایی و… وارد سایت شده اند
  • و… بسیاری امکانات دیگر

مزایای گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس انتخابی عالی برای برطرف کردن اغلب نیازمندی‌های مارکتینگ می‌باشد. برخی از مزایای این ابزار عبارتند از:

  • رایگان بودن
  • سادگی در نصب و راه اندازی
  • امکان استفاده در وبسایت و اپلیکیشن
  • رابط کاربری مناسب
  • امکان نمایش داده‌ها در انواع مختلف چارت‌ها
  • قابلیت بررسی جستجوهای درون وبسایت (Internal Site Search)
  • داشتن امکانات ابتدایی و پیشرفته در کنار یکدیگر
  • سادگی در اتصال و انتقال داده‌ها به بسیاری از ابزارهای بازاریابی
  • امکان استخراج اطلاعات گسترده و ارزشمند در مورد رفتار کاربران

گوگل آنالیتیکس به طور مستقیم به تحلیل و آنالیز و تحلیل بازاریابی برای کسب رتبه سئو و رنکینگ وب سایت . با اطلاعات در مورد بک لینک و محتوا

دیگر اطلاعات گوگل آنالیتیکس

اطلاعاتی را ارائه می دهد و چگونه در مبحث سئو به وبمستر ها کمک می کند اطلاعات دیگری را هم در مورد کاربران ارائه می دهند مانند:

  1. مکان جغرافیای کاربران (شهر و کشور )
  2. دستگاه ها و مرورگرهایی که کاربران برای بازدید سایت از آنها استفاده کرده اند.
  3. تعبیه کردن جدول و نمایش اطلاعات کاربران در قالب آماری و اعداد
  4. رزولوشن دستگاه هایی که کاربران توسط آنها سایت را مورد بازدید قرار داده اند.
  5. مشخص کردن عواملی که کاربران را به سایت جذب کرده است ( تبلیغات, تبلیغات اینترنتی, شبکه های اجتماعی, کلمات کلیدی و …..)
  6. تشخیص قویترین و ضعیفترین صفحات وب سایت
  7. نحوه و میزان تاثیر اطلاعات سایت بر روی کاربران
  8. نشان دادن آمار تعداد بازدید از سایت در قالب تصویر
  9. چه تعدادی از بازدید کنندگان تبدیل به مشتری شده اند.
  10. نحوه افزایش سرعت سایت

گزارش‌های مهم در گوگل آنالیتیکس

  • Real Time
  • Audience
  • Acquisition
  • Behavior
  • Conversion
گزارش Real Time

گزارشی که وضعیت هم اکنون سایت را نشان می‌دهد اینکه در همین لحظه چه تعداد کاربر در سایت به صورت آنلاین حضور دارند، کدام بخش‌ها و صفحه‌های سایت را مشاهده می کند و چه اقداماتی در روند این مشاهدات انجام می دهند.

گزارش Audience

گزارشی از وضعیت مشاهده کنندگان سایت است که از کدام مکان‌های جغرافیایی سایت را مشاهده می‌کنند و چه محدوده سنی و جنسیتی دارند و حتی با چه ابزاری مانند موبایل، لب تاپ، تبلت و… در حال مشاهده سایت هستند.

گزارش Acquisition

چک کردن اینکه کدام بخش‌های تبلیغات مفید بوده اند و منجر به جذب کاربران بیشتری شده است. به طور مثال اگر از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد شده اند پس ادامه روال تبلیغات در این بخش ها پیشنهاد می شود.

گزارش Behavior

همانطوری که از نام آن مشخص است گزارش رفتار است. تحلیل رفتار کاربر در مشاهده بخش‌های مختلف سایت را انجام می‌دهد. بازدیدکنندگان با کلیک بر روی قسمتهایی متفاوت سایت چه محتوایی، تصاویر، ویدیو و اطلاعاتی را دیده‌اند، چقدر در سایت توقف داشته‌اند و حتی برروی کدام دکمه ها کلیک داشته‌اند.

گزارش Conversion

در این گزارش، میزان رسیدن به اهداف یا Goalهایی که در گوگل آنالیتیکس تعریف کرده‌اید نشان داده می‌شود. آیا به میزان فروش دلخواه خود رسیده اید؟ نرخ تبدیل کاربران به مشتری چقدر بوده است؟ کدام کانال تبلیغاتی بیشترین تاثیر را در جذب مشتری و فروش موثر بوده است. آیا هزینه تبلیغات در این بخش مفید بوده است؟ آیا درست است که به تبلیغات در این کانال ها ادامه دهید؟

کلام آخر

در این مقاله که در حال خواندن آن هستید ما تمام تلاشمان را کردیم که بتوانیم به درستی اطلاعات موجود را برای شما قرار بدهیم تا بتوانید از آنها در مسیر کاری خود استفاده کنید همچنین شما توانی این را دارید که صفحات شخصی سازی شده را ایجاد کنید. و همینطور میتوانید با همی ابزار ساده ی گوگل آنالیتیکس کسب درآمد کنید و در کار خودتان موفق بشوید. همچنین توانایی این را دارید که برای خودتان وب سایت ایجاد کنید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید که برای سئو کردن آن لازم است که با همین ابزار گوگل آنالیتیکس کار کنید و رتبه ی خود را بهینه کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “گوگل آنالیتیکس(google analytics) مزایا معایب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *