آموزش, برنامه نویسی, طراحی وب

طراحی وب ویژوال استودیو

طراحی وبسایت با ویژوال استودیو

طراحی وبسایت با ویژوال استودیو یکی از کاربردی مهم و اصلی این نرم افزار شرکت مایکروسافت است. همانطور که می دانید نرم افزار ویژوال استودیو ( Visual studio ) نوعی محیط یکپارچه جهت توسعه نرم افزار (IDE) است. که جهت برنامه نویسی و توسعه نرم افزارهای تحت ویندوز , وب سایت و یا برنامه های تحت وب بکار می رود.

برترین نرم افزار های طراحی سایت

یکی از کاربرد های مهم این محیط برنامه نویسی که سالهاست مورد توجه بسیاری از برنامه نویسان و طراحان وب سایت قرار گرفته طراحی وبسایت است. بطوری که گفته میشود اکنون ویژوال استودیو یکی از برترین نرم افزار های طراحی سایت به شمار میرود. خوشبختانه با استفاده از نرم افزار ویژوال استودیو مایکروسافت براحتی میتواند در هر دو سمت کلاینت و سرور, کدنویسی کرده و نتیجه نهایی را با استفاده از آن اجرا و در صورت بروز هرگونه خطا و یا باگ های برنامه نویسی به سرعت آنها را برطرف کنید و وبسایت خود را هرچه سریع تر آماده کنید.

نکته جالب اینجاست که زمانی که یک پروژه جدید طراحی وب در ویژوال استودیو را آغاز میکنید.

طراحی صفحات سایت

یک نمونه ساده از صفحات وب که شرکت مایکروسافت به عنوان پیش فرض تعریف کرده و در اختیار شما گذاشته شده را میتوانید اجرا کنید یا ببینید. این صفحات وب، دارای طراحی بسیار ساده ای هستند. اطلاعاتی مختصر و کلی در زمینه ASP.net و میزبانی وب مایکروسافت و همچنین لینک های مربوطه را به شما نشان می دهند.

کسانی که در زمینه طراحی وبسایت، تازه کار هستند. میتوانند با تغییر دادن خصوصیات و کم و زیاد کردن تگ های این صفحات، اولین صفحات خود را ایجاد کنید. طراحی سایت یکی از کاربردهای مهم و اساسی این نرم افزار است که مربوط به شرکت مایکروسافت است. همچنین این نرم افزار یکی از مهم ترین نرم افزارها در عرصه تولید محتوا می باشد.

شروع ویژوال استودیو

این نرم افزار در اواخر دهه 1990 میلادی به بازار ارائه شد و در مدت زمان چند سال شدیدا در زمینه طراحی سایت، توسط طراحان سایت مورد استفاده قرار گرفت. شرکت مایکروسافت با بروزرسانی امکانات خاص .NET Framework به توسعه و گسترش سایت های ایمن و پر قدرت کمک فراوانی کرد و کار طراحان و برنامه نویسان وب سایت را نیز راحت تر نمود و به این شکل طراحان زیادی به محیط برنامه نویسی ویژوال استودیو و فریم ورک های مایکروسافت گرویدند.

زبان های برنامه نویسی

برنامه نویسی به زبان های J#، VB.NE، C++ و C# در حال حاضر در محیط ویژوال استودیو موجود می باشد. ولی در این میان زبان سی شارپ از جایگاه خاصی در میان برنامه نویسان جهانی برخوردار است. برای انجام طراحی سایت در برنامه ویژوال استودیو، بعد از نصب آن وارد برنامه شوید و نوع کار خود را انتخاب نمایید. بعد با انجام تنظیمات اولیه می توانید کار خود را شروع کنید. با ایجاد فایل JavaScript در صورتی که از این زبان استفاده می کنید و یا فایل CSS و یا صفحه HTML یا هر صفحه دیگری شروع به انجام کار طراحی مینمایید. اگر نیاز به گنجاندن لینک است لینک هر یک را در برنامه قرار دهید.

بخش های مهم ویژوال استودیو

از جمله بخش های مهمی که باید در ابتدای طراحی به آن ها توجه کنید بخش های متعددی نظیر منو ها، Container و Footer و Header می باشد. طراحی صفحات دیگری مانند تماس با ما و درباره ما در مرحله بعدی اتفاق می افتد. به این ترتیب طراحی سایت مرحله به مرحله پیش می رود. در صورتی که به طراحی وب سایتی داینامیک می پردازید و قسمت Server side در آن مورد هدف شما است. که به ذخیره و بازیابی اطلاعات می انجامد. نظیر تغییر یا بازیابی رمز عبور و یا کلمه کاربری و موارد دیگری از این دست، شما باید به برنامه نویسی سی شارپ و دیتابیس SQL Server تسلط لازم و کافی را داشته باشید.

در حقیقت این چیزی به جز اطلاعات و دانش در زمینه طراحی سایت با ویژوال استودیو کلاینت که مربوط به ظاهر سایت است، می باشد. به این ترتیب تعامل اطلاعات در وب سایت شما به خوبی انجام می شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “طراحی وب ویژوال استودیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *