برنامه نویسی, بلاگ, طراحی سایت ارزان, طراحی سایت در تهران, طراحی سایت مدرن, طراحی وب

چگونه می توانیم طراح UI/UX شویم ؟

How to become a UI/UX designer

چگونه می توانیم طراح UI/UX شویم ؟

در حال حاظر تحصیلات آکادمیک مربوط به رشته UI/UX وجود ندارد، اما مسیر تبدیل شدن UI/UX مشخص هست ما در این مقاله آن را بررسی می کنیم.

۱- درک مبانی طراحی

قبل از آغاز یادگیری و قدم گذاشتن در این مسیر شما باید هدف خودرا تعیین کنید. شما باید بدانید جنبه های بصری بیشتر برایتان جذاب است، دوست دارید طراح رابط کاربری باشید یا بیشتر عملکرد و سازوکار رابط کاربری برایتان جذاب هست. برای اینکه طراح رابط کاربری شوید باید به نکات زیر توجه کنید :

  • سبک های هنری : شما با آشنایی و مطالعه سبک های مختلف هنری الهام می گیرید و این تاثیر در تمامی خروجی ها و پروژه های شما به مرور زمان پدیدار می شود.
  • ساده گرایی،هنر کمینه : رابط کاربری که شما طراحی می کنید علاوه بر اینکه ساده باشد باید همه اطلاعات پروژه را در خود جای دهد.
  • رنگ بندی، تایئوگرافی : شما با توجه به فضای بصری پروژه باید فونت، نور پردازی و رنگ مورد نظر را پیدا کنید. 

۲- یادگیری مقدمات و اصول ضروری تجربه کاربری

هر شخصی که قصد یادگیری اصول تجربه کاربری را دارد باید مراحل زیر را طی کند.

  1. پژوهش: اولین اقدام برای شروع در این مسیر پژوهش می باشد. در این مرحله شما تمامی ساختار پروژه را بررسی میکنید و با توجه به امکانات ابزار های مورد نظر را می سنجید. این مرحله شامل : آشنایی با مخاطبان و کاربران ،‌ تحلیل رقیب‌ها، تحلیل بازار، تحلیل موارد ضروری، تحلیل چالش‌ها و … می‌باشد.
  2. آنالیز: در این نقطه شما باید راه حل های مورد نظر هر مسئله در پروژه را پیدا کنید و به کار ببرید. برای اینکه مسائل را درک کنید باید آگاهی کامل روی پروژه پیدا کنید. برخی از راه حل هایی که در این مرحله ممکن هست به ‌کار گرفته شود : شناخت و طراحی معماری پروژه، سند کردن تمامی اطلاعات، استوری بورد و … .
  3. آغاز مرحله تولید: تمامی تحقیقات شما و آنالیزی که در مراحل قبل شما بدست آورده بودید باید در این مرحله به کار ببرید تا به نتیجه دلخواه برسید: SKISS، Wireframe و…
  4. توسعه نرم افزار: در این مرحله  توسعه دهندگان مرحله طراحی را آغاز می کنند. طراحان رابط کاربری پروژه هم باید در این مرحله در کنار توسعه دهندگان بخش مربوط به خود را جلو ببرند و نقص های موجود در مراحل قبل را تصحیح کنند.
  5. آژمایش فنی: شما در این مرحله آزمایش های متعدد روی پروژه انجام دهید تا از عدم وجود باگ و ایراد هایی در تجربه کاربری و کد ها مطمئن شوید.

۳- نرم افزار ها

هر زمینه کاری مجموعه ای ابزار را نیاز دارد که برای این کار شما باید با نرم افزار های زیر آشنایی داشته باشید تا پروژه های خود را جلو ببرید :

  • Adobe XD: یکی از ساده ترین ابزار های مورد استفاده برای طراحی سایت و پیاده سازی نمونه های اولیه این نرم افزار می باشد که توسط شرکت Adobe توسعه یافته است.
  • Sketch: یکی از ابزار هایی که جایگزین فوتوشاپ برای طراحی صفحات وب شد اسکچ می باشد.
  • Figma: علاوه بر امکانات نرم افزار های دیگر شما می توانید نظرات سایر توسعه دهندگان و طراحان را در مورد پروژه خود دریافت کنید.

4- مطالعه مقالات و کتاب‌های آموزشی

سایت‌ها:

  • یودمی ،کرسرا، لیندا  و … 
  • creative-tim
  • eleken
  • uxplanet
  • uxpin

منابع و کتاب‌ها:

  • Refactoring UI by Steve Schoger & Adam Wathan

  • Fundamentals of Creating a Great UI/UX
  • Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services

  • The Principles of Beautiful Web Design” by Jason Beaird

5- افزایش دایره ارتباطات با کاربران

شما هر چقدر دایره ارتباطی بزرگ تری داشته باشید مطمئنا درک بیشتری نسبت به ذهنیت مخاطبان و کاربران می توانید پیدا کنید این شناخت به شما کمک می کند سیستم و معماری های استاندارد تر و به روز تری طراحی کنید.

6- آماده سازی خود 

شما با شرکت در دوره های کاراموزی دانش و تجربه خود را بالا می برید جدا ازین فرصت دایره ارتباطات شما افزایش می یابد. ساخت رزومه مرحله بعدی می باشد شما با ساخت رزومه مهارت ها و نمونه کار های خود را معذفی می کنید.

7- ارسال رزومه

شما پس از آماده سازی پرتفولیو و رزومه خود می توانید به شرکت هایی که آگهی استخدام ارائه داده اند ارسال کنید. از رزومه خود برای پروژه های فریلنسری هم می توانید استفاده کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “چگونه می توانیم طراح UI/UX شویم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *