آموزش, بلاگ

افزایش فروش آنلاین تجارت الکترونیک

Increasing the online sales of the store site

برای تاثیر افزایش فروش آنلاین وب سایت فروشگاهی و کسب و کار آنلاین بهترین قدم سئو و افزایش بازدید سایت تجارت الکترونیک و آنالیز همکاران می باشد… افزایش فروش آنلاین اولین دغدغه و نیاز هر فروشگاه آنلاین تازه تاسیس و یا قدیمی می باشد. اگرچه در زمینه کسب و کار آنلاین توصیه ها و نکات زیادی مطرح شده است، اما اغلب این موارد جنبه عمومی دارند. افزایش فروش آنلاین هدف اصلی بسیاری از کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، است. اینکه شما یک کسب و کار کوچک خانوادگی داشته باشید و یا برای یک فروشگاه اینترنتی بزرگ مثل آمازون کار کنید، در هر صورت این افزایش، ممکن است مثل بازی بولینگ در ابتدا آسان تر از آنچه که هست به نظر برسد.

فروختن همه چیز به همه افراد

افرادی که می‌خواهند در همه حوزه‌ها و همه گروه مخاطبان فعالیت کنند به هیچ عنوان در فروش موفق نخواهند شد. این افراد همیشه با خود می‌گویند که چرا فروش ندارم در صورتی‌که نمی‌دانند علت فروش کم آن‌ها عدم تمرکز بر کالا و گروه مشتریان است. کسانی‌که با مبانی فروش آشنایی دارند می‌دانند که بخش‌بندی مشتریان یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بحث بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد.

برای تاثیر افزایش فروش آنلاین وب سایت فروشگاهی و کسب و کار آنلاین بهترین قدم سئو و افزایش بازید سایت تجارت الکترونیک و آنالیز همکاران می باشد

فراری دادن مشتری یکی از علت‌های اصلی نفروختن

افزایش فروش آنلاین بسیاری از افرادی که می‌پرسند چرا فروش ندارم به این نکته دقت ندارند که شاید یک دافعه ای در کسب و کارشان وجود دارد که باعث می‌شود فروشان به حداقل ممکن برسد. شاید برای شما هم جالب باشد اما در بسیاری از مواقع علت نفروختن محصول، به شخص مشتری مربوط نیست و دقیقا به‌خاطر نحوه غلط تعامل ما با مشتریان است.

روش های افزایش فروش آنلاین

  • جایگاه درست
  • خرید آسان
  • پرداخت سریع
  • تبلیغات به جا
  • پیشنهادات لحظه‌ای
  • چیدمان اصولی کالا
  • قیمت گذاری فریب دهنده
  • ایجاد احساس نیاز و ضرورت
  • تصاویر باکیفیت
  • ایجاد حس عجله
  • نشان دادن اعتبار
  • افزایش وفاداری مشتری
  • پاسخ به سوالات
  • پیشنهاد ویژه هنگام ورود به سایت
  • بهینه سازی برای موتور های جستجو
  • پیشنهاد ویژه
  • خبررسانی از محصولات جدید
  • اپلیکیشن های نیازمندی
  • جایزه بدهید
  • ایجاد کمپین تبلیغاتی
  • برند سازی قوی
جایی باشید که مخاطبان شما هستند

اولین قانون بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی، استفاده از پلتفرم‌هایی است که مخاطبان شما بیشتر از آن استفاده می‌کنند. شما نمی‌توانید تنها در اینستاگرام اکانت داشته باشید و انتظار داشته باشید که مشتریان B2B خود را در این فضا پیدا کنید. ابتدا به جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود نگاه کنید و سعی کنید دریابید که آن‌ها بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند. اگر مخاطبان b2b ( ارتباط بین یک واحد تجاری با واحد تجاری دیگر) را هدف قرار می‌دهید، لینکدین ممکن است نقطه شروع خوبی باشد.

خرید در فروشگاه را آسان کنید

آسان سازی فرآیند خرید میتواند اولین فعالیت شما در روند افزایش فروش فروشکاه اینترنتی و آنلاین باشد. کاربران در هنگام خرید محصولات، حتی تا لحظه خرید آن محصول دچار شک و تردید برای پرداخت پول هستند. مطمئنا خود شما هم در خرید های اینترنتی با این تردید مواجه شده اید.
در این بین صرفا یک بهانه کوچک مانند طولانی بودن روند خرید، کافی است تا مخاطب از خرید صرف نظر کند. این فرآیند را تا حد ممکن آسان سازید، موانع کمتری بر سر راه مخاطب قرار دهید، اطلاعات کمی از او دریافت کنید و هرچه سریع تر او را به صفحه پرداخت امن هدایت کنید.

 فرآیند پرداخت را برای مشتریان آسان کنید

به گفته Business Insider، تنها در سال گذشته، در خرید های آنلاین، کالا هایی به ارزش حدودا 4 تریلیون دلار، بدون نهایی شدن فرآیند خرید، در سبد خرید کاربران رها شدند که 63% از آن ها را می شد به انتهای فرآیند خرید رساند. این آمار واقعاً شگفت آور است و نشان می دهد که شما باید فرآیند پرداخت خود را به بهترین شکل اجرایی کنید. همچنین آسان کردن فرآیند پرداخت می تواند تاثیر بسزایی بر نرخ کانونی شما بگذارد.

از افزونه‌های تبلیغاتی برای دریافت کلیک‌های بیشتر استفاده کنید

تبلیغات کلیکی از جمله مهمترین و مؤثرترین روش های تبلیغات کارآمد هستند. گوگل به عنوان بزرگترین مرجع تبلیغات کلیکی جایگاهی مناسب برای تبلیغات شما با کمک سیستم AdWords فراهم کرده است. چنین سیستم مشابهی توسط موتور جستجوی Bing نیز ارائه شده است. این روش از تبلیغات تأثیر زیادی در کسب بازدید و رتبه برای هر وب سایتی دارد. اما نکته ای که کمتر مورد توجه وبمستر ها قرار گرفته این است که شما می توانید از افزونه های تبلیغاتی یا Ad Extensions نیز بهره مند شده تا تبلیغات خود را هدفمند تر کنید.

از پیشنهادات لحظه‌ای و محدود استفاده کنید

یکی از راه های ترغیب کردن کاربران و مشتریان استفاده از پیشنهادات لحظه ای یا پیشنهادات ویژه است که در مبحث بازاریابی اینترنتی از آن با عنوان پیشنهادات اورژانسی نیز یاد می شود. در این نوع پیشنهادات که می بایست در صفحه اصلی وب سایت شما و در قسمتی کاملاً واضح قابل رؤیت باشد، شما باید پیشنهادات لحظه ای از محصولات و یا سرویس های خود ارائه دهید.

محل و نوع چیدمان کالاهای خود را تغییر دهید

تحقیقات ثابت کرده است که مرتب بودن یک فروشگاه و در دسترس بودن محصولات آن از گزینه‌هایی است که می‌تواند روی فزایش فروش یک فروشگاه تاثیر خوبی داشته باشد. به فروشگاه خود نگاه کنید و ببینید چطور می‌تواند دسته‌بندی بهتری برای محصولات خود داشته باشید.

قیمت کالاهای خود را با برچسب 99 در پایانشان بگذارید

این به عنوان اثر علامت چپ شناخته می شود؛ زمانی که یک کاربر قیمت 19،99 تومان را به جای 20 تومن می بیند، یک اختلاف روانی در وی ایجاد می شود او ترغیب می شود که 20 تومان پرداخت نمیکند علاوه بر این، او این محصول را در محدوده 10-20 قرار می دهد، به جای 20-39. با وجود اینکه فقط یک تک تومانی تفاوت دارد، اما کاربران فکر میکنند این محصولات مقرون به صرفه تر هستند.

برای افزایش فروش اینترنتی احساس نیاز و ضرورت ایجاد کنید

مهم است که در مورد خودتان و کاری که انجام می دهید، با مخاطب صادقانه و شفاف صحبت کنید اما هیچ منعی علیه ایجاد حس نیاز به منظور ترغیب مخاطب برای خرید از شما وجود ندارد.

بسیاری از مصرف کنندگان، واکنشی مثبت نسبت به محرک هایی دارند که در آن ها حس نیاز را به وجود می‌آورید، حالا این محرک می تواند یک پیشنهاد ویژه برای مدتی محدود و یا کالایی که تعداد محدودی از آن تولید شده، باشد. اگر چه برای این منظور راه های زیادی وجود دارد، اما برخی از استراتژی ها در این میان میتوانند موثرتر واقع شوند.

برای تاثیر افزایش فروش آنلاین وب سایت فروشگاهی و کسب و کار آنلاین بهترین قدم سئو و افزایش بازید سایت تجارت الکترونیک و آنالیز همکاران می باشد

تصاویری با کیفیت از کالا های خود قرار دهید

شواهد قانع کننده ای وجود دارد مبنی بر این که غذاهایی که به زیبایی تزیین شده اند، مزه بهتری هم از غذایی که زشت سرو شده، دارند. با توجه به اهمیت ظاهر و تاثیر آن بر برداشتی که ما از آن محصول داریم، پس منطقی به نظر می رسد که برای تهیه تصاویر با کیفیت از محصولات خود هزینه کنیم زیرا تاثیر خوبی بر بازدیدکننده سایت می گذارد.

ایجاد حس عجله؛ غیرمستقیم او را به عجله در خرید تشویق کنید

افزایش فروش آنلاین خریداران به احتمال زیاد می توانند این کار را انجام دهند وقتی که فکر کنند زمان محدود و کمی برای انجام این کار وجود دارد؛ زمانی که آنها بر این باور باشند که می توانند همان محصول را برای فردا یا یک هفته بعد با قیمت مشابه (و یا پایین تر) خریداری کنند، احتمالا امروز خرید کمتری می کنند.

نشان دادن اعتبار؛ این یکی از ارزشمند ترین ترفندها است

اضافه کردن نوعی از توصیف های مشتری یا آمار، این کارها باعث افزایش فروش خواهد شد ؛ این امر به ویژه زمانی موثر است که شما این اطلاعات را در نزدیکی دکمه “خرید” قرار دهید. او می فهمد که تنها نیست و نام تجاری شما محترم است و به مشتری اعتماد زیادی دارید.

افزایش وفاداری مشتری با بهبود پشتیبانی و سرویس دهی
بر روی سرویس دهی بهتر و پشتیبانی همه جانبه سرمایه گذاری کنید. بسیاری از مشتریان از در ارتباط بودن با یکی از اعضای کسب و کار بسیار خوشحال می‌شوند و احساس رضایت بیشتری می‌گیرند.
مدیر بازاریابی
افزایش فروش آنلاین “روی وفاداری مشتری تمرکز کنید. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین سریعترین روش افزایش فروش اینترنتی و کسب درآمد را جذب مشتری جدید میدانند درحالی که در نهایت مشتریان وفادار و بازگشتی شما عمده درآمد شما را تشکیل می‌دهند.”
هم بنیانگذار و مدیرعامل
افزایش فروش آنلاین “اگر با هر سفارش، از مشتریان خود بازخورد نگیرید و محصولات خود را بهبود ندهید هرگز نمیتوانید کسب و کار آنلاین خوبی داشته باشید و فروش آن را افزایش دهید. دوران هزینه های سنگین برای افزایش فروش و رشد یک محصول متوسط گذشته است؛ امروز باید سعی کنید با پشتیبانی عالی و گوش دادن به مشتری یک محصول عالی برای ارائه داشته باشید که هر روز برای بهبود آن تلاش می‌کنید. محصول عالی با پشتیبانی همه جانبه به راحتی برند شما را رشد می‌دهد.”
کارگردان
تمرکز ما برای رشد کسب و کار و افزایش فروش، پشتیبانی همه جانبه محصول و پاسخ دهی سریع به ایمیل ها، پیام ها، شبکه های اجتماعی و… است. با در دسترس بودن راحت و پاسخ دهی سریع به راحتی آگاهی از برند و فروش را افزایش میدهیم. ما سعی می‌کنیم تمامی ایمیل ها در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داده شوند. با معرفی درست برند در شبکه های اجتماعی و پشتیبانی عالی به راحتی بازاریابی دهان به دهان اتفاق می‌افتد و به راحتی و بدون هزینه روند رشد کسب و کار صعودی می‌شود.”
برای تاثیر افزایش فروش آنلاین وب سایت فروشگاهی و کسب و کار آنلاین بهترین قدم سئو و افزایش بازید سایت تجارت الکترونیک و آنالیز همکاران می باشد
در محتوای سایت خود به هر سوالی پاسخ دهید و به هر اعتراضی توجه کنید

افزایش فروش آنلاین یکی از خطرناک ترین دام هایی که می تواند شما را گرفتار کند، در زمان فروش آنلاین، این است که در مورد اطلاعات مشتریان در مورد کالا یا خدمات خود یا حتی بازار، برداشت اشتباه داشته باشید. بسیاری از شرکت ها به اشتباه فکر می کنند که مشتریان شان، بیش از آنچه که واقعاً می دانند، در جریان جزئیات کالا یا خدماتی هستند که آن ها ارائه می کنند و به همین خاطر سوالات یا اعتراض های مشتریان بی پاسخ می ماند؛ که این مسئله می تواند باعث کاهش میزان فروش شود.

یک پیشنهاد ویژه به شکل پاپ آپ اختیاری برای انگیزه ورود کاربر به سایت اضافه کنید

اگر در بخش خرده فروشی می خواهید فروش خود را افزایش دهید، از تاثیرات پیشنهادات ویژه غافل نشوید، اعلان هایی که مردم را ترغیب به نام نویسی در خبرنامه شما و یا غیره می کند. استفاده از این پیشنهادات نه تنها به طرز چشمگیری به تعداد مخاطبین در بانک اطلاعاتی شما می افزاید. (دارایی ارزشمندی که بعدا برای کمپین های بازاریابی ایمیلی از آن استفاده خواهید کرد) بلکه در کوتاه مدت باعث افزایش فروش اینترنتی شما می شود.

سایتتان را برای موتور های جستجو بهینه کنید

هر روز پیگیر آمار بازدید و ترافیک سایتتان  از طریق گوگل آنالیتیک و وب مستر تولز باشید و مطالبی که کمترین بازدید را دارند را بهبود بدید و مطالب بیشتری به آنها اضافه کنید.

خبررسانی از محصولات جدید

افزایش فروش آنلاین جلب اعتماد مشتریان در طراحی سایت فروشگاهی، حکم جواهر کمیابی را دارد که میتواند موفقیت شما را تضمین کند. وقتی مشتری از خدمات سایت شما راضی باشد، همواره راغب است محصولات جدید شما را پیگیری کند. افزایش فروش آنلاین با علم به همین نکته است که بسیاری از سایت های فروشگاهی موفق، از ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند تا مشتریان قدیم خود را وادار به خرید مجدد نمایند. سعی کنید مشتریان قبلی خود را از وجود محصول جدید به روش های مختلف باخبر کنید. حتی میتوانید بازدید کنندگان را متقاعد کنید که ایمیل خود را برای معرفی محصولات جدید ، در فروشگاه شما ثبت کنند.

اپلیکیشن های نیازمندی

تا به حال به دنبال یک وسیله برای آشپزخانه خود در دیوار گشته اید؟ یک ماشین دست دوم چطور؟ و یا یک آپارتمان اجاره ای در محله ونک؟ تفاوت این اپلیکیشن یا طراحی سایت کالای خواب های نیازمندی با سه نوع قبلی این است که هر محصول و خدمات، از لوازم تحریر گرفته تا خانه و آپارتمان اجاره ای و فرصت های شغلی مختلف را می توانید در این پلتفرم ها ارائه دهید. دیوار و شیپور از جمله اپلیکیشن های نیازمندی محبوب در ایران هستند که به شما فروشندگان این فرصت را می دهند تا به صورت رایگان و به آسانی عکس محصولات خود را به نمایش بگذارید و مشتریان بالقوه جدید پیدا کنید.

جایزه بدهید

مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. با دادن جایزه کاری کنید که مردم درمورد برند شما صحبت کنند. تبلیغ جایزه‌ها روی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، برند شما را درمعرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد و فروش شما را افزایش می‌شود.

ایجاد کمپین تبلیغاتی

خوشبختانه در حال حاضر شما از تبلیغات پولی در گوگل و رسانه های اجتماعی به منظور افزایش دسترسی به مخاطبان جدید، بهره می برید. با این حال، عباراتی که در کمپین های خود استفاده می کنید می تواند تاثیر فراوانی بر نرخ کانورژن (و به طبع، میزان فروش) شما داشته باشد، بنابراین پیشنهاد من این است که از “صحبت های مشتریان” در کمپین های خود استفاده کنید.

“صحبت های مشتریان” یک تکنیک در زمینه جمع آوری اطلاعات لازم برای بازاریابی است که با کمک آن می‌توانید محتوایی مطابق با نیاز ها، خواسته ها، مشکلات و انتظارات مشتری ایجاد کنید. این فرآیند معمولا شامل جمع آوری کلمات و عباراتی است که مشتریان در حین تحقیق برای بازاریابی از آن ها استفاده کرده اند.

یک برند قوی بسازید و برای برند خود هزینه کنید

سعی کنید برند باشید. مردم گاو صورتی را بیشتر میپسندند. این تفاوت شماست که باعث میشود مشتری دکمه خرید را کلیک کند. برای برند سازی لازم است استراتژی داشته باشید، نمادهای خوبی طراحی کنید و یک هویت بصری برای مخاطب ایجاد کنید. شناخته شدن و تمایز شما یک رکن اصلی بازاریابی به شمار میروند. افزایش فروش آنلاین برندسازی افزایش اعتماد را بهمراه دارد و مشتری با خیال راحت از شما خرید میکند و البته با خیالی راحت تر و با افتخار شما را به دیگران معرفی میکند. مگر هدف شما افزایش فروش فروشگاه اینترنتی نیست. چه کسی مانند یک مشتری وفادار میتواند برای شما چنین هدفی را به ارمغان بیاورد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “افزایش فروش آنلاین تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *