امنیت, بلاگ, طراحی وب

تامین امنیت سایت – اهمیت استفاده از خدمات امنیت سایت

تامین امنیت وب سایت به همراه خدمات پشتیبانی

امنیت سایت

تامین امنیت سایت یکی از موضوعات مهم در طراحی سایت است که باید برای آن گواهینامه SSL بگیرید که تامین امنیت سایت را حفظ میکند که از هک شدن جلوگیری میکند  به مجموعه اقداماتی که برای سایت مضر است و ضریب امنیت را افزایش میدهد و آن را به حد اکثر میرساند و باعث میشود که نفوذ به آن به حداقل برسد امنیت گفته میشود. اما باید توجه کنید که مبحث امنیت سایت از موارد دیگری نیز پیروی میکند. که هر کدام از آنها نقش بسیار مهمی و اساسی در امنیت وب سایت دارند. برخی از مواردی که نقش کاربردی دارند. عبارت اند از امنیت سرور، امنیت شبکه، امنیت اینترنت، امنیت سیستم عامل، امنیت نرم افزار و بسیاری از موارد دیگر در این زمینه کاربرد دارند.

اگر فرض را بر این بگیریم که تمام موارد پایه تامین هستند و مشکلی در سایر مواردی که تامین امنیت سایت به آنها بستگی دارد و اقداماتی که بر روی سایت مورد نظر است که امنیت آن را تامین گردد. با توجه به این که اکثر سایت ها به صورت پویا ساخنه میشوند از هین جهت روی سایت های دینامیک که با سیستم مدیریت محتوا سی ام اس تولید و پایه ریزی شده اند تمرکز میکنیم. اما ممکن است نتوانید خودتان به راحتی امنیت سایت خودتان را تامین کنید که ما یعنی تفکر برتر با سال ها سابقع درخشان میتوانیم امنیت سایت شما را تامین کنیم و به شما این تضمین را بدهیم که بدون هیچ مشکلی امنیت در وب سایت شرکتی شما برقرار باشد.

امنیت سایت چه اهمیتی دارد

به زبان ساده تر باید گفت که شرایط ادامه و اعتبار یک سایت به امنیت آن بستگی دارد. این که فقط سایت شما هک نشود دلیل بر امن بودن سایت شما نیست. بلکه اگر سایت شما هک نشده باشد دلیل این است که شاید اصلن تلاشی برای نفوذ به سایت شما نشده باشد.بلکه اهمیت وب سایت شما در زمان حمله مشخص میشود وب توجود رعایت کردن موارد امنیتی هر سایتی ممکن است مورد حمله و هک شدن قرار بگیرد.

که هک شدن اوانع و تعداد، مختلفی دارند که هرکدام یک اقدام دائمی را لازم دارد.به طور معمول نرم افزار های مخرب برای الوده کردن وب سایت ها و جمع آوری داده ها و در برخی موارد حتی ربودن منابع سیستم مورد هدف استفاده میشود. و ممکن است از سایتی که مهاجم به آن دسترسی پیداکرده است میتوان جهت هدایت ترافیک و آلوده کردن کاربران و بازدید کنندگان یا استفاده از نرم افزار های مخرب استفاده کرد و به این معنی است که اگر اطلاعات سایت شما محافظت نشده باشد هکر ها با حمله های خود میتوانند سایت شما را برای آلوده کردن بازدید کنندگان سایت شما به بد افزار استفاده کنند.

میزبانی سایت

یکی دیگر از مواردی که لازم است رعایت بشود هاست با کیفیت است. برای جلوگیری از هک شدن هاست خود را از شرکت های معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید ترجیحا سعی کنید که شرکتی را انتخاب کنبد که شناخته شده باشد و دارای سابقه خوبی در این حوضه داشته باشد. استفاده از سیستم های امنیتی شامل آنتی ویروس، آنتی اسپم ، آنتی شل ، فایروال سخت افزاری و نرم افزاری و کانفیگ حرفه ای سرور نقش مهمی در تامین امنیت سایت و همچنین برخورد با با جملات را ایفا میکنند. در کل تامین امنیت سایت وابسته به تمامی عواملی که گفته شده است و تلاش کنید در هنگام خرید هاست به این موارد توجه کنید.

امنیت اینترنت و سایت

در تمامی سایت ها، ارتباطی بین خود سایت و کاربران بر قرار است که به دلیل ورود، ثبت نام و … است و باید تا جای ممکن امن و محدود شده باشد.همینطور استفاده از اینترنت عمومی که کنترلی بر روی فعالیت آن وجود ندارد و همینطور دارای محدودیت ختاصی نیست میتواند خطر ناک باشد که باید توجه داشت که حتی در صورت استفاده از اینترنت شخصی نیز باید اقدام به امنیت مناسب برای تایمن اینترنت امن صورت گیرد. اینترنت یکی از شاخه های امنیت کامپیوتر است که به طور ویژه به اینترنت میپردازند که اکثرا با مسئله امنیت مرورگر ارتباط مستقیم دارد. هم چنین مبحث امنیت در شبکه یک سطح عمومی تر وجود دارد.که عملکرد آن بر اسای یافتن راهکار ها و الگوریتم هایی است که بر ضد حملات اینرنتی است

امنیت سایت یکی از موضوعات مهم در طراحی سایت است که باید برای آن گواهینامه SSL بگیرید که امنیت سایت را حفظ میکند که از هک شدن جلوگیری میکند

 

دریافت سیستم مدیریت محتوا

برای وردپرس قالب ها و افزونه های بساری وجود دارد که برای هر کاری ساخته شده اند و راه های زیادی برای دانلود و نصب آن وجود دارد راه اول استفاده از مخزن وردپرس است که به راحتی میتوتانید افونه هارا نصب و فعال کنید که بدوم هیچ موردی میتوان نصب کرد و از آنها استفاده کرد اما ممکن است افزونه ای که ما نیاز داریم در مخزن وردپرس وجود نداشته باشد و مجبور شوید آن را از جای دیگری دانلود کنید که در این میان بحث امنیت بسیار اهمیت دارد زیرا سایت های متفرقه ممکن است با بد افزار ها سایت شما را به راحتی هک کنند.

که راه این مورد تنها استفاده از سایت هایی است که مورد اعتماد هستند و یا سایت های اصلی آن قابل یا افزونه باشد که بدون هیچ موردی میتوان آن را نصب کرد اما اگر نیاز ئاشتین که آن افزونه یا قالب فارسی شده باشد یا تعقیراتی بر روی آن ایجاد شده باشد که باید آن را از سایت دیگری غیر از سایت اصلی دانلود کرد که در سایت های فارسی این قالب و افزونه ها را قرار دادند اما نکته ای که بسیار مهم است ، مبحث هک شدن و امنست سایت به خطر میوفتد.

دانلود فایل پشتیبانی

اگر به طور مرتب سایت را زیر نظر داشته باشید و آن را مورد برسی قرار دهید باید تمام فایل های سایت خود را در صورت داشتن دسترسی به سایت خود داشته باشید. و یا زمانی که  داده های شما از بین رفته باشد یا پاک شده باشند در آینده به آن فایل ها نیاز خواهید داشت. سرویس دهنده هایی که انتخاب میکنید باید پشتیبان سرور های خود باشد همچنان به صورت مرتب از فایل های خود پشتیبانی کنید. بعضی از برنامه های مدیریت محتوا متصل به شنوده ها هستند. که به طور اتوماتیک در سایت لود میشوند که شما قادر به پشتیبانی از پایگاه داده محتوا به صورت دستی باشد.

استفاده از یک رمز عبور مطمئن 

پسورد خوب و قدرتمند باعث میشود که از هک شدن سایت شما جلوگیری کند اما رمز عبور قوی شامل 8 کاراکتر یا بیشتر است. که باید حروف کوچک و بزرگ در آن مخلوط شده باشد و تا جای ممکن از نام و شماره استفاده نکنیم که قال حدس باشند. اما پس سخت پسورد قوی و قدرتمند خود باید در مرحله ی بعد از آن محافظت کنید. و اطلاعاتی که دارای اهمیت و حساس هستند را باید با اطمینان نگهداری کرد. که همچنین سیستم هایی توانایی نگهداری اطلاعات ساخته شده اند که از اطلاعات ما محافظت کنند

استفاده از سیستم عامل معتبر

موضوع سیستم عامل برای تمام عموم کاملا قابل درک و فهمیدن است که با استفاده از سیستم عامل و نرم افزار هایی که مورد استفاده قرار میگیرند. معتبر  و اصلی امنیت بسیار بالاتری نسبت به به حالت برعکس آن یعنی سیستم عامل غیر معتبر خواهیم داشت. اما نکته ای وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید که امکان دارد است در منابع غیر اصلی تعبیراتی را در هسته یا بخشی از سیستم عامل و نرم افزار هایی که از آن ها استفاده میکنید.

بسیار متحمل شوند که این تغییرات به سمت سوء استفاده انجام شده که امکان تخریب و جاسوسی و بسیار کار های دیگر داشته باشند. اما نکته ای که وجود دارد، در این حالت تشخیص و جلوگیری از این مشکل سار سخت خواهد بود و پیشنهاد ما به شما دوستان این است. که حتما و تا جایی که میتوانید از سیستم عامل های معتبر استفاده کرد. و تحت هیچ شرایطی از نسخه های کرکی و مشابه استفاده نمیکنید زیرا علاوه بر مواردی که به آن اشاره کردیم. اگر از بعد انسانی و اخلاقی نیز به این موضوع نگاه کنیم بهتر است که به حقوق تولید کنندگان احترام بگذاریم. و از محصولات اصلی استفاده کنیم و همچنین قانون کپی رایت را رعایت کنیم.

استفاده از آنتی ویروس

اما این بخش نیز از مواردی که گفته شده پیروی میکند اما تفاوت هایی نیز دارد که به شاخص ترین آنها شاره میکنیم.  استفاده از آنتی ویروس ها است که آنتی ویروس فایروال فایروال قدرتمند ، بروز ، معتبر و اصل از اساسی ترین موارد هاست. که باید آنها را رعایت بکنیم. حتی با در نظر گرفتن حاصل تمامی شرایط دیگر و عدم اشاره به این موضوع می توان مشکلات امنیتی زیادی به وجود بیاید اما محصولات امنیتی خوبی برای این کار  تولید و عرضه شده که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خودشان را دارند اما میتوان به محصولات عرضه شد توسط شرکت هایی مثل eset و kaspersky اشاره کرد. اما ممکن است مشکلاتی به وجو بیاد که اگر قادر به تهیه لایسنس نبودین این محصول امنیتی دارای تعداد محدود بودن Trial نیز هستند. که می توانید از آنها استفاده کنید.

امنیت سایت یکی از موضوعات مهم در طراحی سایت است که باید برای آن گواهینامه SSL بگیرید که امنیت سایت را حفظ میکند.

تعیین سطح دسترسی مناسب امنیت سایت

یکی از ضرورت های امنیت برای فایل های محتوا اطلاعات کلیدی تعیین سطح دسترسی است برای مثال یک دیتابیس را در نظر بگیرید. که باید برای آن سطحی از دسترسی تعریف کرد که تنها وب سرور و صاحب فایل بتواند اطلاعات داخل فایل کانفیگ را بخوانند و غیر از این به هیچ نوحی قابل دسترس نباشد برای فایل ها و دایرکتوری های دیگر نیز باید. سطح دسترسی معقول و استاندارد تعیین کرده و از دادن دسترسی سطح بالا خودداری کرد.

گواهینامه SSL بگیرید

برای وب سایت چیز هایی وجود دارد که به آن نیاز دازد که یکی از آنها گواهینامه SSL است. اما گواهینامه SSL روش مناسبی برای امن کردن ارتباط بین کاربران و سرور اصلی سایت است. که با رمز گذازی باعث افزایش و غیر ممکن کردن حملات سایبری به محتوای ارتباطت بین کاربر و سرور سایت میشود. اما HTTPS یکی از پروتوکل های امنیتی است که به طور گسترده در سراسر اینترنت قابل استفاده است. و کاربرد این پروتکل در تضمین اطلاعات ارسال شده بین مخاطب و سرور اصلی وب سایت است که قابل رهگیری نیست. با صدور گواهینامه‌ SSL برای یک سایت، از اطلاعات حساس و حائز اهمیت کاربران در فضای وب، مانند. تراکنش‌های مالی، نام‌های کاربری، رمز عبور و غیره محافظت می‌شود

برزور سانی نرم افزارها برای امنیت سایت

موضوعی که برای همگان آشنایی دارد اما گفتن آن فواد زیادی برای کاربران داشته باشد. چرا که به روز رسانی نرم افزار های مورد استفاده در سیستم برای حفظ امنیت در وب سایت کاملا حیاتی می باشد. این مساله هم برای سیستم عامل سرور میزبان و هم برای نرم افزاره های مورد استفاده در سایت ها مانند سیستم مدیریت محتوای سی ام اس صدق میکند. اما زمانی که حفره های امنیتی هرچند کوچک در یک نرم افزار به وجود بیایند. هکر ها به سرعت با سو استفاده از آن ها به سرور ها یا وب سایت شما نفوذ کنند. زیرا همه ی سازنده های نرم افزار در دنیای در تلاش هستند. که حفره های امنیتی  موجود در محصولات خود را با ارائه بسته های بروز رسانی به استفاده کنندگان برطرف سازند. و به مرور زمان نرم افزار خود را در مقابل نفوذهای امنیتی مقاوم تر کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

9 دیدگاه در “تامین امنیت سایت – اهمیت استفاده از خدمات امنیت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *